melanocromis?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Palett
    • February 2009
    • 51

    melanocromis?

    hej har en malawiciklid som är ca 13 cm som ser utt att vara en melanocromis och jag har varigt i många fisk affärer och frågat men alla har sagt olika och vi har tagit bilder av den men ingen vet vad det är för nåt den har stora kraftiga fenor och är rosa/blå med 2 streck på pannan och har 4 streck som är lodräta och ett vågrätt rakt i genom dom. fenorna är svarta.



    tacksam för alla svar
  • Albinfiskare
    • November 2007
    • 1399

    #2
    Ursprungligen postat av Palett
    hej har en malawiciklid som är ca 13 cm som ser utt att vara en melanocromis och jag har varigt i många fisk affärer och frågat men alla har sagt olika och vi har tagit bilder av den men ingen vet vad det är för nåt den har stora kraftiga fenor och är rosa/blå med 2 streck på pannan och har 4 streck som är lodräta och ett vågrätt rakt i genom dom. fenorna är svarta.



    tacksam för alla svar
    Bild tack!

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Jag tycker inte att det låter som någon Melanochromis - den enda som jag direkt kan komma på har lodräta band är M. balodigma
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Malawi1
        • February 2009
        • 583

        #4
        den ser nästan utt som dom men jag är inte guldmedlem så jag kan inte lägga utt bilder på den.
        375 liter malawi / tanganyika.

        96 liter SA

        Kommentar

        Arbetssätt...