Vilka ciklider är det här?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • iknor
    • February 2009
    • 59

    Vilka ciklider är det här?

    Ojojoj, bilden blev inge vidare kanske.
    Men eftersom jag har tappat bort överföringssladden och därför måste flytta minneskortet mellan datorn och kameran (och starta om datorn varje gång för att den ska hitta kortet) så orkar jag inte göra om, om jag inte blir tvungen ^^

    Jag skulle vilja ha lite hjälp med att artbestämma de här 2 cikliderna:

    Jag kan försöka beskriva deras utseende lite också, för att hjälpa er.

    - Ryggfenan är gul närmast kroppen, för att sedan övergå till röd, och blåskimrande längst upp
    - Fenorna under kroppen (paret längst fram) är gula, med en vit rand utmed kanten

    Jag har inte ens lyckats klura ut ifall det är samma art. De brukar se ut som på bilden, att en har en rand, och den andra en prick. Men ibland framträder en skarp rand även på den andra individen. Hona och hane?


    EDIT
    Om någon vet vilken art det är - ungefär hur mycket kostar dom i butik? Jag ska nämligen försöka sälja dem, och vill kräva ett rimligt pris
    (de finns inte till salu i min lokala djuraffär längre)
    Jag skulle också vilja ha ett pris på Geophagus brasiliensis
    Senast redigerad av iknor; 11 February 2009, 18:55.
  • Anorgasa
    • October 2007
    • 3

    #2
    Nicaragua-ciklid

    Pris: ca 65:- st.

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Tycker det ser ut som två hanar, men bilden är lite kornig, och den ena har ryggfenan nerfälld. Könsskillnaderna är lätta att se om de är utfärgade. Honan är rödglänsande, med blåglänsande huvud och ryggfena. Hanen är lite blekare, mer bronsfärgad, med bronsfärgade fenor med mörkare prickar.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • iknor
        • February 2009
        • 59

        #4
        Det är nog två hanar med tanke på fenornas utseende

        Men mina ciklider är inte lika färgglada som den på bilden - inte ens i närheten :P

        Kommentar

        Arbetssätt...