Vet nån vilken denna fisk är!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Naugthy
    • February 2008
    • 531

    Vet nån vilken denna fisk är!

    Ska se om nån vet vad den här fisken heter. Frågade för några månader sen men ingen visste då. Jag ska sälja en massa fiskar och behöver veta vad dom heter. Dom har blåa ögon. Dom är snabba och orädda, jag tror oxå att dom är fenbitare.

    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
    "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
    "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh
  • dezplay
    • January 2008
    • 161

    #2
    Ser ut som denna!

    dra räva i môs, TIAHÔLM!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Ser ut som en ung Sebraciklid http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=212&SOK=1
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Japp, ser ut som en ung Cryptoheros spilurus.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • woodo
          • January 2007
          • 605

          #5
          Cryptoheros septemfasciatus är mitt förslag.
          150L: Boliviansk fjärilsciklid, corydoras aeneus, ancistrus, L200

          Kommentar

          • solis
            • July 2008
            • 5064

            #6
            En sebraciklid hanne tror jag.
            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

            Kommentar

            • Link_Mag
              • January 2009
              • 238

              #7
              Zebraciklider har inte blåa ögon. håller med ovanstående tror det är en Cryptoheros spilurus
              Diskus och Växter FTW!

              Kommentar

              • Azur
                • March 2003
                • 12946

                #8
                Det är garanterat inte en zebra.
                Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #9
                  Vare sig en zebra eller en septemfasciatus. Är rätt säker på att det är en spilurus, gissar på en hona, på grund av fläcken i ryggfenan.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • heeke
                    • April 2003
                    • 5033

                    #10
                    Jag är absolut ingen kännare av dessa fiskar men jag har haft dessa förut och säger helt klart att det är en ung Cryptoheros spilurus.
                    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

                    Kommentar

                    • Naugthy
                      • February 2008
                      • 531

                      #11
                      Ursprungligen postat av dezplay
                      Äntligen, nu kan jag säga till den som ska köpa fiskarna vad det är för art. Tack så jätte mkt för alla svar!
                      "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
                      "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

                      Kommentar

                      Arbetssätt...