Okänd levandefödare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zwitta
    • October 2006
    • 406

    Okänd levandefödare

    Gråa med ofärgade fenor och ser lite 'fyrkantiga' ut. Hannarna har ett ca 1cm orange band framför bakfenan. På honorna ser man tydligt en silveraktig mage och äggfläck. Kanske någon typ av limia?
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Xenotoca eiseni?

    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Zwitta
      • October 2006
      • 406

      #3
      Ser ut att vara dem. Men mina har mycket tydligare band utan några silvriga fjäll på. Men söker jag på det namnet på google får jag fram några bilder på de fiskarna jag har. Hur mycket kan man få för dem om jag säljer dem tror du?

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Tja, jag tror inte att man får så mycket för dem. Här i närheten finns en affär där han har så´na, och har för mig att han sa att han har haft dem länge, han får inte sålt dem.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Zwitta
          • October 2006
          • 406

          #5
          Synd. Har mina bara så att scalarerna får lite yngel att äta men vill göra mig av med dem och köpa svärdbärare istället.

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Tja, du kan ju fråga i nå´n affär, de är väl ganska ovanliga.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Zwitta
              • October 2006
              • 406

              #7
              Vet inte riktigt. Kan jag sätta dem i ett 55l tro? De är 10 stycken.

              Kommentar

              Arbetssätt...