Små yngel vid ytan!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TomasH
    • November 2006
    • 6

    Små yngel vid ytan!

    Jag köpte lite mossor och räkor av Janne på Södermalms akvarieaffär i tisdags och idag upptäckte jag att det finns små glasklara yngel vid ytan (ser ut som världens minsta guppy-yngel). de måste ha följt med någa av mossorna. Janne har massor av killis och jag undrar om killisyngel simmar vid ytan sådär? Annars kan det kanske vara lyktögon, någon Boraras eller Danio margaritatus. Det är vad som fanns i de karen jag köpte mossor från.
    Nån som kan gissa. Tyvärr fattar inte kameran vad den ska zooma in på så det blev inga bilder.

    MVH
    Tomas
  • NIC
    • January 2008
    • 5121

    #2
    Ursprungligen postat av TomasH
    Jag köpte lite mossor och räkor av Janne på Södermalms akvarieaffär i tisdags och idag upptäckte jag att det finns små glasklara yngel vid ytan (ser ut som världens minsta guppy-yngel). de måste ha följt med någa av mossorna. Janne har massor av killis och jag undrar om killisyngel simmar vid ytan sådär? Annars kan det kanske vara lyktögon, någon Boraras eller Danio margaritatus. Det är vad som fanns i de karen jag köpte mossor från.
    Nån som kan gissa. Tyvärr fattar inte kameran vad den ska zooma in på så det blev inga bilder.

    MVH
    Tomas
    Låter som guppy. Bonus i vilket fall!

    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

    Kommentar

    • Mamma Mia
      • December 2004
      • 2504

      #3
      Jag gissar faktiskt på killis eller margaritatus... guppyyngel är ju ganska stora.
      Always look at the bright side of life

      Kommentar

      • TomasH
        • November 2006
        • 6

        #4
        Ja, jag har aldrig sett så små yngel av guppy. Kom på att lyktögon är väl en killi?

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #5
          japp
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • bonzor
            • October 2003
            • 11

            #6
            Mina dvärgrasboror samt galaxy yngel är rätt små
            winniegården

            Kommentar

            Arbetssätt...