Tetraodon palembangensis?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DjTommy
    • October 2008
    • 321

    Tetraodon palembangensis?



    Någon som information om denna? Jag vill veta det mesta.. Bilden är tagen ur min kompis burk. From. idag bor den söta hos mig och jag behöver info om allt.

    Tack på förhand, Tommy
    54 liter BB
    96 liter Dagis
    375 liter Malawi
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Kommer från sydostasien (Thailand, Indonesien). Sötvatten. Fiskätare, dvs den där guldfisken blir inte långlivad. Bakhållspredator, dvs ligger still och väntar 99% av tiden. Blir 20 cm lång. Sägs inte vara lika aggressiv som de flesta andra Tetraodon, utan mer än ett exemplar kan hållas i samma akvarium.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • DjTommy
      • October 2008
      • 321

      #3
      Tack! Kompisen köpte den i lördags, givetvis skulle hans son också få köpa 3 guldfiskar. Tog ca. 20 minuter(den svarta) var borta och under natten var det bara 1 kvar. Så idag tog jag upp den till mig för han vågade inte ha den med sina panaqer, lilla redtail m.m. Hans paroonmalar höll sig på avstånd hela tiden i andra änden av akvariet. :-)

      Har fått sagt att mata med snäckor, räkor och musslor till den. Musslan var inte intressant men räkan tog han huvudet av men rörde inte mer. Han ligger som du säger mestadels still på botten. Om jag håller den mätt, fungerar den då tillsammans med tex. malar eller är det bäst att ha den själv?

      Han kröker på stjärten hela tiden han ligger stil och verkar inte använda stjärtfenan alls utan ser mer ihopfälld ut. När han tar en liten runda sträcker han ut stjärten men fenan är lika ihoptryckt. Någon aning vad det kan vara?

      Antar att denna också vill ha lite gömställen?

      Mvh Tommy
      54 liter BB
      96 liter Dagis
      375 liter Malawi

      Kommentar

      Arbetssätt...