Orange larv på akvarieglaset!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • spektakel
    • September 2008
    • 12

    Orange larv på akvarieglaset!

    Idag hittade min dotter en orange larv i det blad som satt sig fast på akvarierglaset, och vi vil väldigt gärna veta vad det är...

    og de lustiga smileys är 6-åringens val, så låt er inte förvirra!

    vi försöker skicka med ett foto, men vet inte om man kan se för mobilen kan nog inte fokusera så nära. Larven är 1cm ganska precis och 2-3mm tjock, ser ut att ha ben som vanliga fjärilslarver har... Har sökt på google, men inte hittat nåt som liknat - några bud?

    tack tack tack, från akvarienybörjarna !

    - kan inte bifoga fota alls? -
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #2
    Vad har du för fisk? Hur stort är akvariumet? Växter? Vad för hrus? Värden i vattnet.

    Vet inte om detta kan spela in på vad det är för larv, men det är lika bra du svarar på dom, så om det krävs så ser dom andra.
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • Mamma Mia
      • December 2004
      • 2504

      #3
      Du får lägga en länk till ditt foto - här kan du bara lägga in bild om du är Guldmedlem.
      Always look at the bright side of life

      Kommentar

      • streezz88
        • July 2007
        • 529

        #4
        Kan det vara nematoder? OM dom är vita och små? Isåfall är dom helt ofarliga och Fiskar brukar äta dom med nöjje sök i forumet på larver/maskar, så får du säkert de svar du söker

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #5
          Matat med mat utifrån?
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • spektakel
            • September 2008
            • 12

            #6
            ok - 85l, 1 platy, 1 liten molly, 2 pyttesmå mollyungar, 3 mal (1 m skägg, 2 leopardsfläckiga), 8 neon tetror, 2 guppyhannar, 2 guldbarber.
            perfekta nitrat värden. har inga andra värden, men byter 10-20l i veckan, använder aquasafe og har just kört en kur m faunamor pga svart på några fiskar. 24grader i vattnet, filter. 6plantor ngr sten och en stor rot. har haft akvariet i en och en halv månad.

            har bara matat med torrfoder och en bit gurka (för några dagar sen som jag tog upp på morgonen.

            tror inte på nematoder olign, den är gulorange och som sagt rätt stor. tar väl bort den senare, men det kunde ju kanske vara något kul också, tänkte jag så jag ville inte förhasta mig....

            länk - men man ser ju ingenting av den, bara bladet som ligger på glaset.

            Kommentar

            • spektakel
              • September 2008
              • 12

              #7
              puffar lite, finns här ingen som vet vad den oranga larven är för nåt?

              Kommentar

              • streezz88
                • July 2007
                • 529

                #8
                somjag skrev tidigare

                "Kan det vara nematoder?? Isåfall är dom helt ofarliga och Fiskar brukar äta dom med nöjje sök i forumet på larver/maskar, så får du säkert de svar du söker "

                Kommentar

                • eriahl
                  • April 2004
                  • 5681

                  #9
                  På bilden syns det inte så bra sas
                  "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                  Kommentar

                  Arbetssätt...