vad är det här för ciklid?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • streezz88
    • July 2007
    • 529

    vad är det här för ciklid?

    viken ciklid är detta?
    Hanen och honan är så skygga, så inte fått nå bra bilder. men ett försök iaf för att veta vad det är för ciklid.

    Bild1 . Hanen
    Bild2 . Honan
    Bifogade filer
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Ser ut som någon Apistogramma men osäker på vilken.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • streezz88
      • July 2007
      • 529

      #3
      Ursprungligen postat av Nina82
      Ser ut som någon Apistogramma men osäker på vilken.
      Har så dåligt minne, minns inte vad han sa.. Minns bara fjärilscikliden.. Sen var det här än lätt ciklid att få att leka. Dom har redan bökat upp under min rot. får väl se om det stämmer det han säger

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Är mest lik denna tycke ju jag, men

        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • streezz88
          • July 2007
          • 529

          #5
          Ursprungligen postat av Nina82
          Är mest lik denna tycke ju jag, men

          http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=142
          Kollade igenom arbetsbeskrivningarna, men fann ingen som var lik mitt par. =(
          Hanen är ju väldigt mörkgrå med blåa drag vid huvudet. Honan är något mer gul i kroppen, och så fort hon känner sig hotad, får hon två svarta ränder längs med kroppen. Kanske ska läggaupp frågan i ciklidtråden istället?

          Kommentar

          • Nina82
            • January 2008
            • 6610

            #6
            Lägg frågan i SA-ciklider för Apistogramma är jag nästan 100 på att det är
            12L 12L 24L 24L 24L 24L
            38L 54L 54L 63L 450L

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Nina82
                • January 2008
                • 6610

                #8
                Jaha, ja.. Där var den nog .. Och ingen Apistogramma var det
                12L 12L 24L 24L 24L 24L
                38L 54L 54L 63L 450L

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #9
                  Japp, bågfensciklid är det.

                  Upptäckte häromdagen att två yngel hade klarat sig, efter att jag tog bort honan, trodde ynglen var borta, men en liten hane och hona överlevde.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • streezz88
                    • July 2007
                    • 529

                    #10
                    Ursprungligen postat av Micke_A
                    Japp, bågfensciklid är det.

                    Upptäckte häromdagen att två yngel hade klarat sig, efter att jag tog bort honan, trodde ynglen var borta, men en liten hane och hona överlevde.
                    Joo, det ser ut som det verkar trevliga. Kan dom komma igång med lek efter 2 dagar? =)

                    Kommentar

                    • streezz88
                      • July 2007
                      • 529

                      #11
                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Tänk man kan alltid lita på din Ansjo! =)
                      rätt firre var det, tror jag

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        #12
                        Ursprungligen postat av streezz88
                        Joo, det ser ut som det verkar trevliga. Kan dom komma igång med lek efter 2 dagar? =)
                        Jodå, de är trevliga, men håll koll på hanen efter leken, så att han inte stryker med, honan blir nämligen mycket aggressiv mot hanen efter leken. Med mycket växter och gömställen, och/eller ett stort akvarium kan han kanske klara sig, annars är det bäst att flytta honom efter leken.

                        Ja, är de i bra kondition kan de säkert börja med lekförberedelser efter ett par dagar Man ser att de är i lektagen genom att honan får ett "schackbrädesmönster", det och att hon inte tål hanen längre är ett tecken på att de har lekt.
                        Senast redigerad av Shepard; 05 September 2008, 22:26.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • streezz88
                          • July 2007
                          • 529

                          #13
                          Ursprungligen postat av Micke_A
                          Jodå, de är trevliga, men håll koll på hanen efter leken, så att han inte stryker med, honan blir nämligen mycket aggressiv mot hanen efter leken. Med mycket växter och gömställen, och/eller ett stort akvarium kan han kanske klara sig, annars är det bäst att flytta honom efter leken.

                          Ja, är de i bra kondition kan de säkert börja med lekförberedelser efter ett par dagar Man ser att de är i lektagen genom att honan får ett "schackbrädesmönster", det och att hon inte tål hanen längre är ett tecken på att de har lekt.

                          Får väl se. har ju ett par fjärilsciklider i samma kar. Han i affären sa att de gick ihop. Har 112 liter än så länge, kommer ett på 240 snart
                          Det ser iaf ut som dom bökat under roten, typ ett hål rakt ner eller som jag sett på bilder, dom gräver ju lite, om jag fattat det rätt? Är det på väg då, eller gör dom bara så för att passa sig in? Ciklider är helt nytt för mig, så all hjälp jag kan få tackar jag inte nej till

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            #14
                            Att de gräver tyder på att de kommer att leka snart, honan lägger äggen i grottor som hon gräver ut.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • streezz88
                              • July 2007
                              • 529

                              #15
                              Ursprungligen postat av Micke_A
                              Att de gräver tyder på att de kommer att leka snart, honan lägger äggen i grottor som hon gräver ut.
                              Jasså okay. om jag för en gång skull får lek på ett par fiskar, och jag får ägg/yngel skulle bli stort för mig. Har aldriglyckats.. inte ens på platys.. så det känns ju lite kul ifall det händer något för en gång skull..

                              Kommentar

                              Arbetssätt...