Okänd Mal (bilder)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mobster
    • June 2008
    • 506

    Okänd Mal (bilder)

    Jag och sambon gick idag förbi en djuraffär vi aldrig varit i och kunde såklart inte låta bli att gå in och kolla.
    Hittade en mal i en av burkarna men såg ingen skylt med namn. Frågade en i personalen vad det var för något men han hade inte den blekaste, men sa att "akvariekillen är proffs på sånthär och han vet säkert, men han är inte här så ofta". Vi frågade om priset och han började jämföra med en Ancistrus och att de tog 85 för ancistrus men den här var ju finare så han ville ha mer för den. När han sa 110 kr så kändes det som ett klart köp då det känns lite som en Panaqolus eller Hypancistrus då färgerna är som en blandning av våra LDA01 och vitt.
    Bifogade filer
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Ser ut som någon form av King Tiger Pleco
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Mobster
      • June 2008
      • 506

      #3
      Den är på bilden ca 3.5-4 cm SL om det är någon som vet hur yngre L066 ser ut, då jag antar att det mycket möjligen är så att den har grövre teckning när den är yngre...vilket då kan vara skillnaden mellan den på Zoopets bild och våran :P

      Kommentar

      • Radioaktiva Räkor
        • May 2007
        • 1760

        #4
        Nog är det en Hypancistrus alltid, men frågan är vilken - det lutar åt att jag skulle gissa på en L066 faktiskt. Breda ränder och färgen kan ju faktiskt variera vithet/gulhet ganska så friskt. Får man fråga vilken butik du var i?

        //C
        With a licence to krill!
        Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

        Kommentar

        • Mobster
          • June 2008
          • 506

          #5
          SoFo'r Pets på Östgötagatan 26, hade bara en annars hade resten blivit uppköpta också

          Kommentar

          • Mobster
            • June 2008
            • 506

            #6
            Kollade in lite L066 på Planetcatfish och där hade de bilder på ynglingar och det var väldigt likt enda skillnaderna jag hittar lär vara individuella

            tack för hjälpen

            Kommentar

            Arbetssätt...