Vilken Ancistrus är detta

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • emjay
    • August 2008
    • 4

    Vilken Ancistrus är detta

    Vilken sorts Ancistrus kan detta vara? Skulle vara roligt att veta.



    Jag har två stycken, båda med samma teckning på ryggen mellan ögonen och ryggfenan.
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #2
    EXAKT en sån som jag har tillfälligt i mitt kar! (Tills den växt ur det)

    Ska bli spännande att se vad det är för sort, vet bara att det är en ancistrus.
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #3
      Såna ser våra ut oxå men har alltid klassat de som vanliga Ancistrusar. Tror dock även experterna kommer säga vanlig Ancistrus men jag är inte säker
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • emjay
        • August 2008
        • 4

        #4
        Ok. Tack för svaren. Misstänkte att det var ett par vanliga rackare jag hade...

        Kommentar

        • JojjeN
          • June 2008
          • 3567

          #5
          Jag hoppas du förstod att jag inte har en blank aning om vad det är för ancistrus, och att nina inte heller verkade 100%ig?
          Tillbaks efter paus.

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            Det ser onekligen ut som en Vanlig Ancistrus, fast lite upprörd (den har en teckning som de normalt har när de är sura eller rädda).
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • Nina82
              • January 2008
              • 6610

              #7
              Ursprungligen postat av Azur
              Det ser onekligen ut som en Vanlig Ancistrus, fast lite upprörd (den har en teckning som de normalt har när de är sura eller rädda).
              Exakt den teckningen har våra alltid. Kan det inte vara så att den SKA vara så för annars mår nog våra inte så bra . Har varit så sen vi fick dom i våras, både innan och efter flytten som gjordes i juli.
              12L 12L 24L 24L 24L 24L
              38L 54L 54L 63L 450L

              Kommentar

              • Guest

                #8
                Håller med Azur där, fast lägger till: Slagsmål oftast i samband med lek. Annars så mest när de är rädda/skygga.
                En välmående ancistrus har rena färger och skall inte vara sådär fläckig.

                Kommentar

                • Nina82
                  • January 2008
                  • 6610

                  #9
                  Ursprungligen postat av Anettejt
                  Håller med Azur där, fast lägger till: Slagsmål oftast i samband med lek. Annars så mest när de är rädda/skygga.
                  En välmående ancistrus har rena färger och skall inte vara sådär fläckig.
                  Aj, då
                  12L 12L 24L 24L 24L 24L
                  38L 54L 54L 63L 450L

                  Kommentar

                  • emjay
                    • August 2008
                    • 4

                    #10
                    Nä, mina brukar inte vara så fläckiga. Utan den här blev väl lite upprörd av att jag tog kort med blixt.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...