Förvirrad?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RivFadeR
    • May 2008
    • 34

    Förvirrad?

    God dagens.
    Var på Universeum för första gången igår och såg att dom hade påfåglar i en tank men lyckades inte se dom, om inte detta är påfåglarna P8070144.jpg.
    enligt mej är det massor som inte stämmer med tanke på att jag själv har 5st.
    Men e detta verkligen på fågelciklid? Tjejen och jag stod som två muppar och letade påfåglar men dessa va dom enda vi hitta.P8070034.jpg
    Bifogade filer
    Rot n´Troll
  • Vic
    • November 2006
    • 1533

    #2
    Båda bilderna visar Påfågelabborre.


    Vad jag minns så hade dom påfågelsciklid också, men om det var i det stora akvariumet eller i de mindre minns jag inte..
    Mvh Viktor


    Apistogramma för hela slanten!

    Kommentar

    • RivFadeR
      • May 2008
      • 34

      #3
      tack. lite kunde jag om fiskar iaf. dom va så jäkla stora. Det stod att påffarna skulle va där men antagligen hade dom sett fel och satt upp en annan lapp för påfågelaborre fanns det ingen lapp för.
      Rot n´Troll

      Kommentar

      • Ibanez
        • July 2006
        • 853

        #4
        har själv 2 påfågelsabborrar.. det som liknar e de 3 ränderna, ringen vid sjärten och munnen.. mina ligger på runt 12-14cm

        hur stora är dina?? några bilder??

        otroligt fina och fasinerande fiskar..
        Era fiskar ger jag mina till frukost..

        Kommentar

        • RivFadeR
          • May 2008
          • 34

          #5
          nä. jag har vanliga påfågelciklider, dom ligger runt 5-7cm bara.
          Hade 6st men va tvungen å lämna tbax 1 tack vare att den blev söndermobbad och började simma som ett mongo med huvetrakt upp.Här är mina sötisar
          Bifogade filer
          Rot n´Troll

          Kommentar

          • Ibanez
            • July 2006
            • 853

            #6
            riktigt snygga ju!! du e säker på att de på universeum e påfågelsciklider o inte abborrar då??
            Era fiskar ger jag mina till frukost..

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48147

              #7
              Om det finns påfågelciklider där idag det vet jag inte, men som ni kan se i artikeln om Universeum på Zoopet så har det i alla fall funnits sådana där http://www.zoopet.com/index.php?opti...306&Itemid=141
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • RivFadeR
                • May 2008
                • 34

                #8
                tackar. nä det måste varit aborrar men det stod inget om aborrarna på skylten, utan att det var påfågelciklider men dom har väl inte uppdaterat skyltarna kanske. Det var bara det att jag blev så himla ställd med att det var sån himla skillnad ijämnförelse med mina påfågelciklider att jag va tvungen å veta om det va dom som gjort fel eller jag som hade fel men denna gången hade jag rätt Tur denna sidan finns så man kan få svar på sina frågor. tack
                Rot n´Troll

                Kommentar

                • falcony
                  • May 2008
                  • 12

                  #9
                  hej på er det finns iaf 2st stora å fina påfågelciklider där var där för nån månadsen

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #10
                    Tja, påfågelsciklider är det inte helt klart, däremot är det väl ciklider ur släktet Cichla, och det är väl just de som kallas påfågelsabborre på svenska?
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48147

                      #11
                      Jodå det är definitivt någon Cichla som visas på fotot - sannolikt C. ocellaris
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • pontulf
                        • November 2007
                        • 480

                        #12
                        Fasen vad lika dom var den svenska abborren

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48147

                          #13
                          Ursprungligen postat av pontulf
                          Fasen vad lika dom var den svenska abborren
                          Fast det är sällan den svenska abborren blir uppåt metern lång
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Guest

                            #14
                            Bilderna visar inte ocellaris utan monoculus....Nästan alla ocellaris går under fel namn.

                            Kommentar

                            Arbetssätt...