Vad är detta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rya
    • May 2008
    • 21

    Vad är detta?

    Hej!
    Köpte nyligen ett stort begagnat akvarium och fick med lite skumma fiskar som jag tidigare inte stött på (jag är lite utav en nybörjare.).

    Jag har via zoopets jättefina sötvattensfisk bank lyckats lista ut alla fiskar utom en och skulle nu behöva lite hjälp med denna fisken >> http://rya.blogg.se/images/pict0247_1212318163.jpg

    Det är ett litet stim och när de inte äter hänger dom i mitten av akvariet och rycker på fenorna.
    Ätstilen är väldigt utpräglad. De liksom dyker jätte fort upp mot ytan tar en bit för att lika snabbt dyka ner en bit.

    Vore jätte glad om någon ville hjälpa mig med att lista ut vad det är för fisk

    Mvh Hanna
  • Rya
    • May 2008
    • 21

    #2
    P.s De har babyblå ögon.

    Kommentar

    • A C-son
      • December 2007
      • 537

      #3
      Det ser ut som kongotetra.
      Inventas vitam iuvat excolussie per artes

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Kongotetra

        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Rya
          • May 2008
          • 21

          #5
          Tackar så mycket.
          Det ser onerkligen ut som en sådan.
          Antar att färgen kan variera lite eftersom den bilden som zoopet har så är den åt det blåa hållet.
          Mina är rödaktiga, förutom honorna som är i princip helt gråa.

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Färgskillnaderna beror nog på ljuset. De skimrar ju i olika färger, och de olika färgerna syns nog olika mycket beroende på vilket ljus man har, och hur det faller på fiskarna.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Rya
              • May 2008
              • 21

              #7
              Ursprungligen postat av Micke_A
              Färgskillnaderna beror nog på ljuset. De skimrar ju i olika färger, och de olika färgerna syns nog olika mycket beroende på vilket ljus man har, och hur det faller på fiskarna.
              Det stämmer nog.
              Jag har gula tapeter som skiner igenom från varje håll.
              Men som sagt mycket trevliga fiskar.

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                Ja, de är fina
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • A C-son
                  • December 2007
                  • 537

                  #9
                  Ursprungligen postat av Rya
                  Tackar så mycket.
                  Det ser onerkligen ut som en sådan.
                  Antar att färgen kan variera lite eftersom den bilden som zoopet har så är den åt det blåa hållet.
                  Mina är rödaktiga, förutom honorna som är i princip helt gråa.
                  Nja, titta under zoopets bild så kan du klicka på "fler bilder" och där finner du ännu en bild föreställande ett exemplar som tycks skimra i just rödbrunt.
                  Inventas vitam iuvat excolussie per artes

                  Kommentar

                  Arbetssätt...