Någon typ av ål

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #16
    Ursprungligen postat av jakka952
    mm det förstår jag med, men jag tänkte lägga i en skiljevägg. Så att det är sjösten i en del av akvariet o sand i den andra delen. Ja det är orange fiskar, typ 5cm långa, med svarta/mörka fenor med silvriga spetsar. Ne det är klart..finns det några hajar som är växtätare? =) vore schysst o ha en haj =)
    Smart det där med skiljevägg . Det ska jag lägga på minnet .

    Berätta gärna mer hur du har tänkt .
    Silikona fast en glasskiva över hela eller? Hur får du det snyggt vid framrutan isf?
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • jakka952
      • May 2008
      • 10

      #17
      Ursprungligen postat av Nina82
      Smart det där med skiljevägg . Det ska jag lägga på minnet .

      Berätta gärna mer hur du har tänkt .
      Silikona fast en glasskiva över hela eller? Hur får du det snyggt vid framrutan isf?
      Ja jag vet inte, det bara slog mig att det måste ju gå å dela in akvariet i 2 delar. en sandbank och en med sten. jag hade väl tänkt mig en smal skiva. Men det blir nog varken plexi eller glas, för jag har inga verktyg till det. Men en tunn plastskiva borde duga. Jag tänkte mig att den skulle ha exakt samma längd som innemåttet på akvariet. så att jag slipper limma den, och när det är material på båda sidor så borde den ligga på plats. För jag tänker inte tömma akvariet, och det kanske inte finns lim som fungerar under vattnet. Plus att lim är giftigt =D. En smal plastremsa som är lika hög som nivån på sanden/stenen blir inte så synlig och den syns minimalt på framsidan.

      Kommentar

      • Lowa
        • February 2008
        • 595

        #18
        vilken stor khuliål du hade :O mina är ju relativt nyinköpta å bara som små snören, men jo det kan hoppa då de får tillfälelt tro mig! två av tre dog nyligen av att hoppa ur :/de klarar sig inte så länge på land som vissa fiskar kan! så ha så tätt som möjligt för de hittar alla utvägar!
        180l Guldfisk
        220l clarias

        Kommentar

        Arbetssätt...