2 Malar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MAdden
    • May 2008
    • 213

    2 Malar

    Köpte för inte så länge sedan 2 st av dessa malar http://img115.imageshack.us/my.php?i...mgp0609wb4.jpg

    Men problemet är att jag inte kommer ihåg vad dessa heter. Är det någon här som vet?
  • Vic
    • November 2006
    • 1533

    #2
    Långsträckt pansarmal?
    Mvh Viktor


    Apistogramma för hela slanten!

    Kommentar

    • MAdden
      • May 2008
      • 213

      #3
      Ursprungligen postat av Vic
      Det kan de kanske vara, ja. Men om det är Långsträckt pansarmal, växer de fort?

      Kommentar

      • Vic
        • November 2006
        • 1533

        #4
        Ursprungligen postat av MAdden
        Det kan de kanske vara, ja. Men om det är Långsträckt pansarmal, växer de fort?
        Beror lite på skötsel och matning.
        Mvh Viktor


        Apistogramma för hela slanten!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          De växer i normala fall inte så jättesnabbt. Men fina är de!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Japp, en långsträckt pansarmal, men troligtvis inte den som zoopet kallar långsträckt pansarmal (Callichthys callichthys), utan Megalechis thoracata, som verkar klart vanligast i handeln av de två enligt min erfarenhet i alla fall, vilket gör att jag tycker det är lite skumt att zoopet har med Callichthys callichthys i artbeskrivningarna, men inte Megalechis thoracata.

            Jag har själv en hane och en hona, trevliga malar, som inte är aggressiva, men däremot kan de nog störa lite skyggare arter genom att de simmar omkring och verkar en aning rastlösa.
            Senast redigerad av Shepard; 11 May 2008, 19:08.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Wunder
              • September 2007
              • 315

              #7
              Det är väldigt aktiva fiskar, tycks vara i farten dygnet runt. Mycket charmiga.
              Mina 2 exemplar har växt mycket fort, de är runt 8 cm nu och var nog hälften så stora när jag köpte dem.
              Tyvärr måste jag göra mej av med dem, de gräver upp alla växter!

              Kommentar

              • A C-son
                • December 2007
                • 537

                #8
                Ursprungligen postat av Micke_A
                Japp, en långsträckt pansarmal, men troligtvis inte den som zoopet kallar långsträckt pansarmal (Callichthys callichthys), utan Megalechis thoracata, som verkar klart vanligast i handeln av de två enligt min erfarenhet i alla fall, vilket gör att jag tycker det är lite skumt att zoopet har med Callichthys callichthys i artbeskrivningarna, men inte Megalechis thoracata.
                Megalechis thoracata, jo men visst... Förr i tiden hade jag kort och gott "hoplosternum-malar"!
                Inventas vitam iuvat excolussie per artes

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #9
                  Ursprungligen postat av A C-son
                  Megalechis thoracata, jo men visst... Förr i tiden hade jag kort och gott "hoplosternum-malar"!
                  Tja, deras gamla namn var Hoplosternum thoracatum
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  Arbetssätt...