Vilken mal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • miaz
    • March 2007
    • 171

    Vilken mal?

    Har letat på artbeskrivningarna men kan inte hitta den här. Han/hon följde med akvariet vi köpte för två veckor sedan. Någon som vet vad det är?
    Bifogade filer
  • miaz
    • March 2007
    • 171

    #2
    Den är ca 10-15 cm förresten.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Du kan kanske kolla runt lite här http://www.backtonature.nu/pleco/index.php (finns 390 thumbnailfoton på L-malar) eller på www.planetcatfish.com
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • miaz
        • March 2007
        • 171

        #4
        Finns ju lite att välja på ;-D Det kommer ta ett tag men L148 är kanske inte helt osannolikt?

        Kommentar

        • Amaro
          • January 2007
          • 1709

          #5
          Ställer du frågan på goc.se så får du garanterat svar
          If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Ursprungligen postat av miaz
            Finns ju lite att välja på ;-D Det kommer ta ett tag men L148 är kanske inte helt osannolikt?
            Nej det tror jag inte - tippar snarare på någon Peckoltia.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Grodlund
              • January 2008
              • 560

              #7
              Min första tanke är Clown Panaque, Clown pleco, L104, L 162, LDA22.

              Kommentar

              • miaz
                • March 2007
                • 171

                #8
                Gick tyvärr inte på goc.se då jag inte är medlem... Ska kolla lite på era förslag, Kjell och Grodlund. Tack för tipsen!

                Kommentar

                • Janne E
                  • December 2007
                  • 261

                  #9
                  Man behöver inte vara medlem i GOC för att skriva i vårt forum, däremot kan man inte lägga upp egna bilder i vårt forum utan de behöver länkas från annan plats.

                  Det är en Peckoltia du har och L009 är det L-nr som ligger bäst till, den är inte så vanlig och kan vara svår att få tag på fler utav om man skulle vilja försöka få lek på dem. I de flesta artregister står det att de bara blir ca 8-9 cm men de blir mellan 15-20 cm TL även om det tar ett tag innan de vuxit sig så stora.

                  Mvh Janne

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #10
                    Ursprungligen postat av Janne E
                    Det är en Peckoltia du har och L009 är det L-nr som ligger bäst till, den är inte så vanlig och kan vara svår att få tag på fler utav om man skulle vilja försöka få lek på dem. I de flesta artregister står det att de bara blir ca 8-9 cm men de blir mellan 15-20 cm TL även om det tar ett tag innan de vuxit sig så stora.

                    Mvh Janne
                    Ja den är ju uppenbarligen rätt lik http://www.backtonature.nu/pleco/fisk.php?NR=301
                    Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • miaz
                      • March 2007
                      • 171

                      #11
                      Tack för det! Säljaren sa att den var ovanlig. Den är fin tycker jag och relativt synlig även dagtid. Behöver den rötter i akvariet? Den går med Malawi och det finns inga rötter.

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        #12
                        Ursprungligen postat av miaz
                        . Behöver den rötter i akvariet? Den går med Malawi och det finns inga rötter.
                        Som sagt det är bara att kolla i btn-länken ovan - där står angivet vilka som behöver rötter.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...