Vilken Aulonocara?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JeBoro

    Vilken Aulonocara?

    Jag köpte två par som skulle vara någon sorts Aulonocara Jacobfreibergi men han var tveksam och det är jag med. Och det är ju deffinitivt inte någon A.Jacobfreibergi Eureka. Hanarna är inte helt utfärgade än men jag hoppas nån av er kan hjälpa mig
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Gäst; 07 April 2008, 19:53.
  • JeBoro

    #2
    Hane + Hona
    Bifogade filer

    Kommentar

    • JeBoro

      #3
      Ingen som har en aning?

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Det är definitivt inte någon Aulonocara.
        Tycker det ser ut som en korsning mellan någon Aulonocara-art och en mbuna av något slag
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • JeBoro

          #5
          Ja för jag har kollat i böcker och på nätet och kan inte hitta fisken. Jag tycker färgerna är väldigt underliga. Tråkigt med för att det är en fisk som jag har köpt, man känner ju sig lite lurad.
          Tack för svaret
          Senast redigerad av Gäst; 09 April 2008, 05:50.

          Kommentar

          • Erik...
            • May 2006
            • 1459

            #6
            Jo, högst troligt en korsning, häv köpet om du kan. Rena malawis är oftast så mycket snyggare än det där, jämför till exempel med Ps. saulosi, som eventuellt skulle kunna vara en av arterna som var förälder till dina fiskar:

            Kommentar

            • JeBoro

              #7
              Japp, jag köpte dom av en bekant som föder upp malawi. Han har inte fått dessa från sina egna fiskar utan någon som ville vara snäll som gav honom dessa som yngel (han var också ovetande om att det var en korsning). Jag köpte dom för lite mer än en månad sen och tänkte att färgerna kommer men ju mer jag har kollat på dom så har dom bara sett konstigare och konstigare ut.
              Ska göra mig av med dessa och det lär min bekant göra med, för jag har samma uppfattning om korsningar. Men jag tänkte kolla här först ifall det var någon "ovanlig" sort eftesom jag inte hittade bilder på den någonstans, man vet ju aldrig.
              Tack för svaren

              Ursprungligen postat av Erik...
              jämför till exempel med Ps. saulosi, som eventuellt skulle kunna vara en av arterna som var förälder till dina fiskar:
              http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=105
              Jo jag har en hanne+2 honor F1, fin fisk
              Senast redigerad av Gäst; 09 April 2008, 21:10.

              Kommentar

              Arbetssätt...