Söker dinosaurien

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lijalo
    • January 2008
    • 39

    Söker dinosaurien

    Senast jag var ut och köpte fisk till mitt kar så såg jag en salgs ödleliknande sak. Det var som en orm fast med ben och den var helt vit. Den hette något med dinosaurie men sedan kommer jag inte ihåg den sista delen av namnet. Hur som helst så blev jag väldigt sugen på en sådan men kan inte läsa på om den utan att veta ved den heter. :/

    Någon som vet vad jag talar om?
  • Aircut64
    • July 2007
    • 1207

    #2
    Var den vit ?

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Kan det vara en axolotl http://images.google.se/images?q=Axo...mages&ct=title
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Ursprungligen postat av Lijalo
        Den hette något med dinosaurie
        ´

        Suck, dessa affärer och deras påhittade namn för att få djuren att låta häftigare

        Men ja, det låter som en axolotl. De vita är albino, egentligen är de brunsvarta, och är en sorts salamander. Så länge de har en undervattensmiljö, så behåller de sitt "larvstadie" med yttre gälar, men om vattnet försvinner gradvis, försvinner gälarna, och de blir landlevande. Så har jag förstått det i alla fall.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Aircut64
          • July 2007
          • 1207

          #5
          Ursprungligen postat av Micke_A
          ´

          Suck, dessa affärer och deras påhittade namn för att få djuren att låta häftigare

          Men ja, det låter som en axolotl. De vita är albino, egentligen är de brunsvarta, och är en sorts salamander. Så länge de har en undervattensmiljö, så behåller de sitt "larvstadie" med yttre gälar, men om vattnet försvinner gradvis, försvinner gälarna, och de blir landlevande. Så har jag förstått det i alla fall.
          HAHAHA JA Håller med dig hahah det är så töntigt med dessa tönt namn !!!

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #6
            Ursprungligen postat av Aircut64
            HAHAHA JA Håller med dig hahah det är så töntigt med dessa tönt namn !!!
            Håller med - därför anger jag mitt riktiga namn Kjell Fohrman och kör inte med något töntnamn som nick
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Guy Palm
              • March 2002
              • 5720

              #7
              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Håller med - därför anger jag mitt riktiga namn Kjell Fohrman och kör inte med något töntnamn som nick
              +-poäng
              Guy
              ,Poecilia,SKS,GOC,

              Kommentar

              • Daniel Blom
                • June 2003
                • 1670

                #8
                Ursprungligen postat av Guy Palm
                +-poäng
                Instämmer!
                Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
                och framgången är given.
                Samuel Clemens
                Mina bilder

                Kommentar

                • Aircut64
                  • July 2007
                  • 1207

                  #9
                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Håller med - därför anger jag mitt riktiga namn Kjell Fohrman och kör inte med något töntnamn som nick
                  Så du påstår att mitt nick är töntigt?

                  Kommentar

                  • Pytte86
                    • November 2007
                    • 158

                    #10
                    du tycker ju att påhittade namn är töntiga, och ditt namn är ju påhittat. du fick dig en liten pik bara, inget att brusa upp sig för =)

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48147

                      #11
                      Dax att återgå till ämnet kanske - är det en axolotl du undrar om Lijalo?
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • harbard
                        • July 2002
                        • 1085

                        #12
                        Kanske är det denna krabat?: http://www.dailymail.co.uk/pages/liv...n_page_id=1811

                        <<<(^;>*
                        Aquaflora länksamling Alger Bakgrund Miniakvarier Walstad-metoden
                        Foder Bananflugor Guppy Killi Fiskrum Akvaristisk startportal Småkryp

                        Kommentar

                        • Danne_K
                          • February 2005
                          • 1034

                          #13

                          ser nästan overklig ut.. albino och aligator går inte riktigt ihop mysko...

                          Kommentar

                          • Aircut64
                            • July 2007
                            • 1207

                            #14
                            Ursprungligen postat av Pytte86
                            du tycker ju att påhittade namn är töntiga, och ditt namn är ju påhittat. du fick dig en liten pik bara, inget att brusa upp sig för =)

                            Ehm att tycka att dessa påhittade fisknamn är töntiga är inge fel många som tycker det, sedan så kan man inte gämföra ett fisknamn med ett ''internet nickname'' du har mycket kvar o lära Kjell! Försök inte backa ur nu..
                            Det här är internet och det är vanligt med nicknames om inte du förstått dig på skillnaden mellan fisknamn och ett e-namn så får du tänka om otroligt mycket. Alla kan inte alltid ha rätt...

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48147

                              #15
                              Ursprungligen postat av Aircut64
                              Ehm att tycka att dessa påhittade fisknamn är töntiga är inge fel många som tycker det, sedan så kan man inte gämföra ett fisknamn med ett ''internet nickname'' du har mycket kvar o lära Kjell! Försök inte backa ur nu..
                              Det här är internet och det är vanligt med nicknames om inte du förstått dig på skillnaden mellan fisknamn och ett e-namn så får du tänka om otroligt mycket. Alla kan inte alltid ha rätt...
                              Det är också vanligt att man lägger till en smiley när man skämtar på internet - du har också mycket att lära

                              Att jag tycket vi skulle gå tillbaka till ämnet - vilken "fisk" det är - var av respekt mot frågeställaren och inte för att backa ur.
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...