Vad är han??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lijalo
    • January 2008
    • 39

    Vad är han??

    Jag vet inte vad detta är för fisk då jag övertog den från en vän som tänkte skrota sitt akvarium.
    - Vad är det för art?
    - Hur ser man könsskillnad?
    - Vad behöver den för vård/mat?
  • Lijalo
    • January 2008
    • 39

    #2
    Ursprungligen postat av Lijalo
    Jag vet inte vad detta är för fisk då jag övertog den från en vän som tänkte skrota sitt akvarium.
    - Vad är det för art?
    - Hur ser man könsskillnad?
    - Vad behöver den för vård/mat?
    Oj så dum jag är, glömde posta länken till bilden. ^^

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Nå´n Glyptoperichthys (Pterygoplichthys) skulle jag tro, joselimaianus kanske. Könsskillnader är svåra att se, särskilt i den storleken, de blir stora.

      Synd att du inte är goldmedlem, annars hade du kunnat kolla på zoopets artbeskrivning av den. Såg för övrigt nyss att det är jag som har tagit bilden av den på artbeskrivningen

      Har den hög ryggfena?
      Senast redigerad av Shepard; 30 March 2008, 23:28.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Lijalo
        • January 2008
        • 39

        #4
        Ursprungligen postat av Micke_A
        Nå´n Glyptoperichthys (Pterygoplichthys) skulle jag tro, joselimaianus kanske. Könsskillnader är svåra att se, särskilt i den storleken, de blir stora.

        Synd att du inte är goldmedlem, annars hade du kunnat kolla på zoopets artbeskrivning av den. Såg för övrigt nyss att det är jag som har tagit bilden av den på artbeskrivningen

        Har den hög ryggfena?
        Mm. :/ Lite synd att man är student och inte har så mycket pengar att betala med för att vara goldmedlem.
        Den har rätt hög ryggfena iallafall men jag vet egentligen inte riktigt vad som är högt eller lågt. Kan han verkligen bli så stor? Tycker inte att den har växt något så läge jag haft den. Killen som jag fick den av hade haft den i ca 2 år innan också så den är nog rätt gammal. O_o

        Sökte på bilder på google efter namnen du skrev men inga av de fiskarna som kom upp liknar min lilla kompis. :/ Verkar som att alla är "giraff-fläckiga" medan min har helt runda prickar över hela kroppen förutom fenorna som är mer randiga.
        Senast redigerad av Lijalo; 30 March 2008, 23:46.

        Kommentar

        • PlatyYngel
          • January 2006
          • 1105

          #5
          Det ser ju ut som en vanlig ancistrus, men en hona.. Med tanke på att den är över 2 år och inte är större...

          / Marcus

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Ja, kan vara en ancistrus, bättre ljus på den här skärmen
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            Arbetssätt...