Vad för art?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Liinda
    • January 2007
    • 177

    Vad för art?

    Köpte en fisk idag och självklart glömmer jag totalt bort vad den heter, på bilden är det albinovarianten av den. Men den vanliga var typ svart och röd eller orange. Någon som vet vad det är för någon art?



    // Linda
    // Djurgalningen
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Det är en albino regnbågshaj.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Aircut64
      • July 2007
      • 1207

      #3
      wow fin !

      Kommentar

      • Liinda
        • January 2007
        • 177

        #4
        Tack så mycket för svaret
        // Djurgalningen

        Kommentar

        • Liinda
          • January 2007
          • 177

          #5
          Det står att den behöver 200 liter :S Typiskt jag är inte förvånad jag frågade i affären vad den behövde och dom svarade 60 liter och jag har ett akvarie på 55 liter. Nu är ju den lilla krabat bara ca 6 cm så den kanske kan gå kvar? eftersom vi ändå ska hämta hem ett 250 liter.. vet inte riktigt när men allt mellan 1-3 månader men den kanske klarar sig så länge i mitt 55 liters eftersom den ännu är liten?
          // Djurgalningen

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            Det är en ganska aktiv och tyvärr också rätt aggressiv fisk. Dina andra fiskar kan nog tänkas få problem med den när den blir äldre, särskilt i ett så litet akvarium.
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • Liinda
              • January 2007
              • 177

              #7
              Okej bra att veta Men jag ska ju som sagt få ett 250 liters och fiskarna jag har håller på och faller av pinnen (ålderdom) med jämna mellanrum så när alla dom dött, så blir det någon typ av ciklid och lite större fiskar som kanske fixar att bo med regnbågshajen.
              // Djurgalningen

              Kommentar

              Arbetssätt...