Behöver hjälp med fiskidentifiering

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nicke SA
    • January 2008
    • 32

    #16
    Här kommer länken på mina Bujurquina, tagna av den förra ägaren http://www.zoonen.com/perzoonen/gall...323&gid=360210

    Kommentar

    • jontebgood
      • March 2008
      • 13

      #17
      samma !!

      Ursprungligen postat av Nicke SA
      Här kommer länken på mina Bujurquina, tagna av den förra ägaren http://www.zoonen.com/perzoonen/gall...323&gid=360210

      Japp det måste vara samma!!!

      Var bor du vill du ha den? det är tyvärr bara en. <<den andra blev tydligen uppäten av paroonhajen...även om jag har svår att tro p å det eftersom han verkar tämligen mesig...


      Tack i allafall för svar och bilder

      Så nu är det bara tvåan kvar ngn som vet?

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #18
        Ursprungligen postat av jontebgood
        Japp det måste vara samma!!!

        Var bor du vill du ha den? det är tyvärr bara en. <<den andra blev tydligen uppäten av paroonhajen...även om jag har svår att tro p å det eftersom han verkar tämligen mesig...
        Paroonhajar är mig veterligt inte aggressiva, men däremot är de glupska. I en affär här i närheten hade han fått in en paroon, och några natalciklider. Paroonen var väl kanske 30 cm, och natalcikliderna ca 20 cm. Natalhonan försvann mystiskt. Paroonhajar är mycket olämpliga som akvariefiskar, dels på grund av att de blir flera meter, och på att de, vad jag har fattat det som, är rätt stressiga och nervösa, förmodligen på grund av att de går för trångt.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • jontebgood
          • March 2008
          • 13

          #19
          jag vet det - det är därför jag vill ge bort den... jag har den i ett 500 liters men det känns som det rätt snart blir för litet och att den inte passar in med de andra firrarna.. men det är inte lätt att bli av med den... kanske man kan ge till ett zoo... ngn som vet om det går?

          Kommentar

          • Erik Åhlander
            • January 2006
            • 1881

            #20
            Det finns åtskilliga Bujurquina-arter, därav ett flertal obeskrivna. Dom är svåra att skilja från varandra och mycket svåra att sätta ett namn på om man inte vet varifrån dom kommer (vilken flod). Vill man odla bör man satsa på djur som man känner ursprunget på - eller syskon.

            Kommentar

            • jontebgood
              • March 2008
              • 13

              #21
              Jo jag vet.. men vad göra med en ensammen stackare ... kan inte med att aliva den... och samtidigt kan det inte vara skoj att vara fisk och inteha en artfrände eller två i närheten...eller har jag fel?

              Kommentar

              Arbetssätt...