Svart mal med prickar...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Loelle
    • July 2007
    • 623

    Svart mal med prickar...

    Vi har en mal på jobbet som sällan syns men som verkar trivas. Vi skulle gärna veta vad det är för sort så vi kan ta hand om den på bästa sätt.

    En i personalen har fått den när hon var liten så vi tror att den är minst 15år gammal. En bild på bakpartiet av malen finns här.

    Jag har tyvärr inte lyckats ta en bättre bild då hon/han inte visar sig fritt i karet och jag vill helst inte bråka med henne/honom
    Senast redigerad av Loelle; 12 February 2008, 23:57. Anledning: stavfel
    Lelle
    "I de mörkaste vatten simmar en ulv i fårakläder"
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Ser den ut så här från sidan?

    http://www.zoonen.com/visabild.asp?oid=1035010#
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Loelle
      • July 2007
      • 623

      #3
      Ursprungligen postat av Micke_A
      Ser den ut så här från sidan?

      http://www.zoonen.com/visabild.asp?oid=1035010#
      Kan mycket väl vara en sådan. Jag har själv aldrig sett hela malen man jag har printat ut artbeskrivningen och ska ta med till jobbet imorgon och se om nån annan känner igen den. Tack för svaret
      Lelle
      "I de mörkaste vatten simmar en ulv i fårakläder"

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Varsågod

        Jag skulle tro att det är en så´n, synd bara att man inte ser huvudet, så man ser om det är en sugmal eller inte (vilket alltså inte knorrmalen är).
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Loelle
          • July 2007
          • 623

          #5
          Ursprungligen postat av Micke_A
          Varsågod

          Jag skulle tro att det är en så´n, synd bara att man inte ser huvudet, så man ser om det är en sugmal eller inte (vilket alltså inte knorrmalen är).
          De på jobbet kände igen malen på zoopets artbeskrivning så jag utgår från att det va en sån. Läste även där att den kan ta småfisk så det löser äver mysteriet med kardinaltetror och guppy som försvunnit spårlöst från ena dan till den andra.

          Jag har sagt att jag tycker att den malen och ancistrusen som oxå bor där ska få flytta till större då det akvariet endast är på 70 liter. Jag har erbjudit mig att adoptera dom mot att dom får ett stim koppartetror av mig. Dom kommer må bättre i mitt 540L. Hoppas dom gillar det. Alla är dessutom lite rädda för den där malen och ingen (utom jag) vågar stoppa ner handen utan handskar Även barnen (jag jobbar på förskola) tycker att den är lite läskig och tråkig då den bara gömmer sig. Det resulterar ofta i att man blir sugen på att dunka på glaset för att den ska röra på sig. Jag tror alla vinner på att malarna får flytta ut.
          Lelle
          "I de mörkaste vatten simmar en ulv i fårakläder"

          Kommentar

          • Guest

            #6
            haha startade du en ny tråd, kollade du inte här först http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=114403

            Kommentar

            • Loelle
              • July 2007
              • 623

              #7
              Ursprungligen postat av Lutt
              haha startade du en ny tråd, kollade du inte här först http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=114403
              nope, först startade jag en ny tråd, sedan svarade du på den andra
              (kolla tidstämplar)
              Lelle
              "I de mörkaste vatten simmar en ulv i fårakläder"

              Kommentar

              • Loelle
                • July 2007
                • 623

                #8
                Ny bild!

                Nu har malen flyttat hem till mig och jag passade på att fota lite medans den var i transportpåsen. Den bilden kan du se här. Är det en knorrmal?
                Senast redigerad av Loelle; 21 February 2008, 18:13.
                Lelle
                "I de mörkaste vatten simmar en ulv i fårakläder"

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #9
                  Ursprungligen postat av Loelle
                  Nu har malen flyttat hem till mig och jag passade på att fota lite medans den var i transportpåsen. Den bilden kan du se här. Är det en knorrmal?
                  Näpp, kan inte alls se den via den länken Men via länken i ditt första inlägg Och japp, det är en prickig knorrmal, Agamyxis pectinifrons.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Loelle
                    • July 2007
                    • 623

                    #10
                    Ursprungligen postat av Micke_A
                    Näpp, kan inte alls se den via den länken Men via länken i ditt första inlägg Och japp, det är en prickig knorrmal, Agamyxis pectinifrons.
                    Sweet! Alltid bra att veta vilka fiskar man har
                    Lelle
                    "I de mörkaste vatten simmar en ulv i fårakläder"

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #11
                      Japp, det är det
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      Arbetssätt...