Hallå där, vad är detta för en fesk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • spun_as_hell
    • January 2008
    • 42

    Hallå där, vad är detta för en fesk?

    Tja, helt ny här. Semi-nybörjare på akvarier som man är vill man ju veta vad man har för fiskar och det är en sort just som vi inte lyckats röna ut vad det är för nån och tänkte att nån här kunde hjälpa mej trots den ganska dåliga kvalitén på bild. Sorry men har ej bättre kamera o tillgå... Tack på förhand!

    MVH David





    (Får nämna att under huvet på "halsen" är de blåskimrande för det syns ju knappt på bilden. Och honorna, utgår ifrån att de är honor är något ljusare i ränder m.m.)
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Det är blå ciklider. Könen ser du nog inte på färgerna, de har nog mer att göra med vilka som är dominanta. De största är troligtvis hanar.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • spun_as_hell
      • January 2008
      • 42

      #3
      Heter de kort o gott "Blå Ciklider"?

      Kommentar

      • Maria - Sjöjungfru

        • January 2004
        • 4236

        #4
        Här kan du läsa om den
        Maria - Sjöjungfru

        Kommentar

        • spun_as_hell
          • January 2008
          • 42

          #5
          Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru


          Snälla kolla bilden igen e du snäll för den ser ju inte alls ut som de jag har här hemma. Dock är mina max 3 cm i längd än så länge...

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Jo, dina är unga blåciklider, zoopets bild visar en gammal blå ciklid, eller blåciklid, hur man nu vill säga det.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • spun_as_hell
              • January 2008
              • 42

              #7
              Tack för svar!

              Kommentar

              • spun_as_hell
                • January 2008
                • 42

                #8
                Vill bara tillägga att idag bytte vi till ett större akvarium där ljuset e mycket starkare och då såg man mycket tydligare att fiskarna var lika den på bilden som Maria-Sjöjungfru länkade till...

                Kommentar

                Arbetssätt...