Vad är dessa för ciklider?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Krabban
    • November 2007
    • 7

    Vad är dessa för ciklider?

    Har fått erbjudande att få ta över fyra ciklider men ägaren vet inte vad det är för sort. Någon som vet? Bilder finns på länken och är ciklid 2 och 3.

  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Bild 2 är blå ciklid (Aequidens pulcher) från Sydamerika, bild 3 är röd ciklid (Hemichromis sp.) från Afrika.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Krabban
      • November 2007
      • 7

      #3
      Ok tack för svaret. Vet du om de fiskar jag fråga om går ihop med silverhajmalar, skäggnosmalar och gökmal?

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Jodå, det går nog bra. Antar att du med silverhajmal menar Ariussläktet? De vill gärna ha bräckt vatten, om jag inte minns fel.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Krabban
          • November 2007
          • 7

          #5
          ja exakt http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=340.

          Har även eldbuks ciklid och nicaragua ciklid. funkar de med?

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Ja, det ska nog funka. De röda cikliderna är rätt tuffa under leken, men annars funkar det nog.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            Arbetssätt...