namn på denna ciklid?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GRIZZLY
    • December 2006
    • 867

    #16
    okej. vadå tror du dom leker på bilderna?
    Jag fick dom av en tjej på mammas jobb. hennes son hade haft dom i ja vet inte hur stort kar. Sen skulle han sluta med akvarium, fatta inte riktigt så då skulle han avliva den men de gillade inte hans mamma så hon tog dom å satta dom i en "LITEN SKÅL". Ingen ville ha dom av henne så då tänkte hon avliva dom men då tog jag dom :P Nu går dom som sagt i ett hundra liters goldenkar. Vadå tror du dom skadar mina golden?

    Kommentar

    • GRIZZLY
      • December 2006
      • 867

      #17
      okej, blandning asså :P Är de mkt skillnad på Guldsöm/blåciklid och jack demsey i lekbetende?

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #18
        Ja, förmodligen är det en blandning. Jack Dempsey är centralamerikan, guldsöm och blåciklid är sydamerikaner, men de leker på samma sätt.
        Senast redigerad av Shepard; 19 December 2007, 19:53.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • GRIZZLY
          • December 2006
          • 867

          #19
          jaha okej. Är det dumt av mig att mata dom med räkor och ärtor? Fick med mig en liten påse med mat också, ciklidfoder står de. Det är som små små bruna bollar som flyter

          Kommentar

          • GRIZZLY
            • December 2006
            • 867

            #20
            Nu till nått råkigt. Dom har skrämt livet ur mina fiskar dom senaste dagarna, så jag funderar på avlivning :S Inte lyckats få tag på nån som kan tänkas ta dom. Lite tråkigt för det är otroligt vackra fiskar. Nu till frågan. Hur avlivar man en sån pass stor fisk lättast? Slänga ut i skogen sen lr vad får man göra?

            Kommentar

            • Vic
              • November 2006
              • 1533

              #21
              Ursprungligen postat av GRIZZLY
              Nu till nått råkigt. Dom har skrämt livet ur mina fiskar dom senaste dagarna, så jag funderar på avlivning :S Inte lyckats få tag på nån som kan tänkas ta dom. Lite tråkigt för det är otroligt vackra fiskar. Nu till frågan. Hur avlivar man en sån pass stor fisk lättast? Slänga ut i skogen sen lr vad får man göra?
              Det är ganska svårt att avliva större fiskar, om du får in fingret i munnen så kan du knäcka nacken av dom, fast det finns risk att den inte dör. Det bästa vore nog att du skär huvudet av dom. Ganska så hemskt, men fisken lider inte.
              Mvh Viktor


              Apistogramma för hela slanten!

              Kommentar

              • GRIZZLY
                • December 2006
                • 867

                #22
                Som man gör med större abborar :P Känns lite svårare eftersom man lär känna fisken :P
                En kg:s abbore knäcker man juh nacken på som ingenting men en kompis? hmm ja ja ska försöka med yxan

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #23
                  Om de andra fiskarna redan är döda är det ju meningslöst att döda paret. Personligen tycker jag att den sortens ciklider är intressantare än malawi. Om du har några av de andra kvar kan du kanske sälja dem istället, om nu ingen vill ha paret. Att de hade ihjäl de andra beror nog på att de tänker lägga ägg.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • GRIZZLY
                    • December 2006
                    • 867

                    #24
                    Ursprungligen postat av Micke_A
                    Om de andra fiskarna redan är döda är det ju meningslöst att döda paret. Personligen tycker jag att den sortens ciklider är intressantare än malawi. Om du har några av de andra kvar kan du kanske sälja dem istället, om nu ingen vill ha paret. Att de hade ihjäl de andra beror nog på att de tänker lägga ägg.

                    ne alla lever, men dom e skräckslagna :P Min mal har blivit fenbiten också.
                    nja både e lika intressanta tycker ja. båda på sittvis, därför vill ja ha dom kvar men ja hittar inget bra kar åt dom. Dom stora är rädda också för så fort man ens kommer in i rummet gömmer dom sig för att försiktigt vara framme i skymundan.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...