Yngel... Vem är skyldig?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Isolde81
    • August 2006
    • 233

    Yngel... Vem är skyldig?

    När jag bytte vatten för en vecka sedan hittade jag ett romkorn i botten av hinken (då jag har räkor har jag för vana att kolla bytesvattnet innan jag häller ut det). Jaha, tänkte jag och tyckte det skulle vara roligt att se om det blev något av det så jag stoppade det i en 1/2 liters burk med gammalt akvarievatten. Har kollat burken några gånger i veckan utan att se något, dock lyckades jag inte hitta romkornet heller. Tänkte inte mer på saken och nu när det är dags för vattenbyte igen så tänkte jag hälla ut det. Men jag kollade igenom en gång till för säkerhets skull och då ser jag ett litet yngel som simmar omkring på bottnen.
    Ynglet har numera fått flytta in i en 12-litare och kommer få betydligt bättre service med vattenbyten, doppvärmare och mat. Men vad är det för yngel? I "moderakvariet" går platy, ancistrus, svart neontetra och kopparbarber. Det lär ju vara någon av de två senare, min gissning är kopparbarb...
    Vad tror ni?
    110 l: Svart neontetra, Microrasbora sp. Galaxy, Endlers, Kopparbarb, Kuhliål, Siamesisk algätare, Guldancistrus, Amanoräkor och Posthornsnäckor
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Min gissning går nog åt det hållet med.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Eurydike
      • September 2004
      • 931

      #3
      Är det en kopparbarb så får den ganska snart färg som föräldrarna.

      Kommentar

      Arbetssätt...