Vad är detta för malawi?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • polysperma
    • January 2007
    • 550

    Vad är detta för malawi?

    hjälp var och köpte en fisk som blå delfinciklid i går och beställde några till då den här var den enda i butiken.
    meeeeeeeeeeeen nu sägs det att det inte är en delfin????
    vad har jag tryckt ner i mitt kar?

    den är lite blek om nosen pga fotograferingen men i bland får den som svarta streck över ögonen och som svarta fläckar på kroppen som bleknar å sen synns igen.
    den är alltså köpt som 4cm blå delfinciklid...... men ja nu sägs det att det inte är det. snälla hjälp mej.
    å ja den är köpt i en ren akvariebutik så det känns lite "tappat hakan" just nu.
    Även den bästa akvarist kan fela
  • Nils Holmström
    • November 2004
    • 2195

    #2
    hm, jag tycker att det ser ut som ett delfinciklidyngel... kanske påminner kroppsformen lite mer om en Elektra http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=795 , och kan ju vara en korsning.
    222 liter Malawi

    Kommentar

    • polysperma
      • January 2007
      • 550

      #3
      http://s186.photobucket.com/albums/x...t=DSCN5405.flv den stämmer ju lite med "fläckarna" som kommer å går...
      jepps jag skakar å inte blev kvaliteten bättre av photobucket men man ser hur fläckarna kommer fram när mina röd zebra närmar sej........
      Även den bästa akvarist kan fela

      Kommentar

      • Nils Holmström
        • November 2004
        • 2195

        #4
        fast när jag haft blå delfinciklid har jag också märkt av att de blir fläckiga när de blir lite rädda eller stressade, det jag inte tycker stämmer riktigt är huvudformen
        222 liter Malawi

        Kommentar

        • polysperma
          • January 2007
          • 550

          #5
          ska se om jag får till fler bilder under dagen.... jag å kamera går inte riktigt ihop *skrattar*
          men jag är nog mer inne på en elektra än delfin när jag jämför.
          ngn som har bilder på delfin yngel och elektra? den är ju som sagt minst 4cm (jag å ögonmått=0)
          Även den bästa akvarist kan fela

          Kommentar

          • polysperma
            • January 2007
            • 550

            #6
            urka fick verkligen myror i skallen och googlar runt efter yngel å hitta denna:

            tycker den blå till vänster verkar stämma med huvudformen men kan va att jag håller på å stirrar mej blind oxå *ler*
            Även den bästa akvarist kan fela

            Kommentar

            Arbetssätt...