Siamesisk eller kinesisk algätare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aquario
    • October 2007
    • 670

    Siamesisk eller kinesisk algätare?

    Nu återstår bara två fisksorter som min mystiska algätare kan vara. Det är en albino, alltså lite guldaktig, och den verkar ha en liknande mun som den kinesiska algätaren. Den bökar runt i botten efter något att äta och bryr sig inte så mycket om mina andra fiskar men om det är en kinesisk algätare så...
    Jag sökte även på indisk algätare med eftersom jag inte är goldmember så kan jag inte se på den arbetsbeskrivningen. någon som kan hjälpa mig med vad för sorts algätare jag fått?
    112L växt/sällskapsakvarium
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Är den albino eller guldfärgad är det en kinesisk algätare. Siamesisk och indisk algätare finns bara normalfärgade.

    Albino/leucistiska kinesiska algätare:





    De är snälla medan de är små, under 10cm eller så, och blir sen gradvis allt elakare ju äldre & större de blir. I vilt tillstånd blir de uppemot 30 cm, men i akvarium är ett 15 cm exemplar stort.

    Det är intressanta och vackra fiskar, och jag har ibland lekt med tanken att smäcka upp ett artakvarium för bara kinesisk algätare, men ganska olämpliga i sällskapskar.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Aquario
      • October 2007
      • 670

      #3
      Okej, då blir det väl antingen att göra sig av med den eller spara ihop till ett eget akvarium åt den.
      112L växt/sällskapsakvarium

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        "Guldalgätarna" har väl svarta ögon? Så albino är de inte.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        Arbetssätt...