Mystiskt yngel.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • emmeb
    • September 2007
    • 3

    Mystiskt yngel.

    Har en platyhona som sedan några dagar får bo i en liten yngellåda i väntan på nedkomst. Idag då jag kikar om hon fått några så ser jag inga yngel i lådan, däremot ser jag att det sitter små, små yngel mellan yngellådan och akvarieglaset. De är verkligen jättesmå, kanske 4mm långa, genomskinliga till färgen och med svarta ögon, man kan även se en svart ryggrad.

    Ska inte platy yngel likna guppy yngel, eller är det jag som har fått för mig att de ska vara lika stora och fina som de då de föds? (Har aldrig haft platy förut, däremot massor av guppy.)

    Om det nu inte är platy vad kan det då vara? Har även sebrafiskar, neontetror, ett par mosaikgurami samt två malar av olika art (så de tror jag inte att det är).

    Vad kan det vara? Är det platy ändå?
  • Suz
    • September 2007
    • 48

    #2
    Det kan nog inte vara platyns eftersom hon är inne i yngellådan, och ynglerna är utanför. Vems yngel det är vet jag inte, men sebrafiskar är lättlekta så det kanske är deras?

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Platyyngel liknar guppyyngel, och är det t.ex röd platy, så är ynglen lite rödaktiga.

      Har du sett om mosaikguramihanen har byggt skumbo? Guramiyngel är små, och håller till nära ytan, eftersom det är där boet är.
      Senast redigerad av Shepard; 24 September 2007, 15:04.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • emmeb
        • September 2007
        • 3

        #4
        Inget skumbo syns till. Jag tror jag går på linjen att det är två små sebra yngel jag hittat.

        Kommentar

        • batski
          • October 2004
          • 8891

          #5
          Det är bara att gratulera dig och zebrorna

          Det är viktigt att du har mycket växter och gärna även flytväxter för att ynglen ska kunna gömma sig från de vuxna fiskarnas hungriga munnar.
          "The animals of the world exist for their own reasons.
          They were not made for humans
          any more than black people were made for whites
          or women for men." - Alice Walker

          Kommentar

          Arbetssätt...