Synodontis

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fredd
    • February 2007
    • 3360

    Synodontis

    vilken Synodontis mal är detta? Kikade lite i beskrivningarna men ja tyckte inte jag såg den.
    Bifogade filer
    www.frfoto.tk
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Ser ut som ungdjur av Synodontis eupterus. De har helt annat mönster än de vuxna.

    Bilderna är tagna på Trop va?
    Senast redigerad av Shepard; 25 July 2007, 00:21.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • fredd
      • February 2007
      • 3360

      #3
      hehe nja, herkules, dom kostade 39kr tror jag, så jag blev lite nyfiken då jag hade velat ha några synodontis malar. På karet stod det bara "Synodontis mal 39kr"
      www.frfoto.tk

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Jag är rätt säker på att det är eupterus, de jag hade för några år se´n, hade det mönstret som små, men blev se´n mörkt bronsfärgade, med svarta prickar, och ryggfenan blev hög, med förlängda fenstrålar.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • fredd
          • February 2007
          • 3360

          #5
          okok. Dom var inte lika fina när dom var vuxna
          www.frfoto.tk

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Jag tycker att de är en av de snyggare Synodontisarna, med den stora ryggfenan, med långa fenstrålar Finns andra Synodontis som har ungefär samma färg, men inte alls så stora fenor.

            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • fredd
              • February 2007
              • 3360

              #7
              fin bild. Jag gillar gökmalar, men dom är lite dyra :P.
              www.frfoto.tk

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                Ja, och de är nog roligare att ha i ett biotopakvarium. Antar att de gillar lite högre pH än en del andra Synodontis också, eftersom de är från Tanganyikasjön.
                Senast redigerad av Shepard; 25 July 2007, 16:59.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                Arbetssätt...