Corydoras?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jesper_b
    • June 2006
    • 1201

    Corydoras?

    Kan detta vara en Corydoras? eller är det nåt annat?

    Kan vara kul och veta vad jag fått tag på.





    www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
    Mina Malar:
    L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Ser ut som Aspidoras Pauciradiatus. Var rädd om dessa då de inte tillhör de vanligaste fiskarna som säljs i affärerna.
    Ser ut som och beter sig som Corydoras, men är betydligt mindre och även lite svårare än C. men otroligt söta.
    http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=779 är endast för Goldmedlemmar men du kan annars hitta den här: http://www.planetcatfish.com/catelog...species_id=383
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • jesper_b
      • June 2006
      • 1201

      #3
      Tack för svaret, jag hade mina mistankar om att det var dom men ville få svar från andra håll.

      Dom såldes för övrigt som C. Cochui för 35/ st. 5 för 125 i affären. Bra deal?

      Ps. Tanken är att dom ska odlas och bli fler.
      www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
      Mina Malar:
      L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Det är ett OK pris.
        Mina går i ett kar med ungfödare så där lär det inte bli några yngel över, men honorna ser tjocka ut nu, så det kanske skulle vara läge att flytta dem till ett eget kar om där inte gick Corydoras Goldstripe yngel.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • jesper_b
          • June 2006
          • 1201

          #5
          Okej, vad jag läst ska dom vara svåra att få till lek. Men jag ska försöka. Dom är nu i odlingslokalen där dom går med Iratherina Werneri och Ancistrus.

          Men dom kommer att få ett eget akvarium på 70 liter om ett tag. Där jag hoppas på att kunna sätta dom i lek.

          Har du sett om dina lekt nån gång?
          www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
          Mina Malar:
          L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Nope!
            Har haft dessa i 7-8 månader nu, och de har krympit i antal från 15 till 8. Men de som är kvar är riktigt fina nu och stimmar ofta på bra i karet.
            Har hört om lek på dem, men det var tydligen lite problem att få mat till dem då de tydligen är minimini i storleken.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Azur
              • March 2003
              • 12946

              #7
              Jäpps, det är A. pauciradiatus. Det verkar ha kommit ett gäng till sverige nyligen, jag köpte själv ett dussin för, vad är det, en månad sen cirka.
              Jag har förlorat tre. De verkar vara ungefär lika känsliga som övriga dvärgpansarmalar.

              Det är med stor säkerhet vildfångad fisk, och som sagt normalt sett mycket ovanlig i handeln, det är gissningsvis ett tillfälligt parti.
              Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

              Kommentar

              • jesper_b
                • June 2006
                • 1201

                #8
                Ursprungligen postat av Azur
                Jäpps, det är A. pauciradiatus. Det verkar ha kommit ett gäng till sverige nyligen, jag köpte själv ett dussin för, vad är det, en månad sen cirka.
                Jag har förlorat tre. De verkar vara ungefär lika känsliga som övriga dvärgpansarmalar.

                Det är med stor säkerhet vildfångad fisk, och som sagt normalt sett mycket ovanlig i handeln, det är gissningsvis ett tillfälligt parti.
                Vildfångade är dom jag frågade idag i butiken när jag var och köpte dom sista dom hade.

                Han sa att dom fångats och kom till butiken som c. Pygmaeus, Men han sa dom är det absolut inte så han sålde dom som Cochui, Men han tyckte även det var konstigt då Cochui inte fanns på den fångst platsen.

                Detta och era svar gör mig säker på att det är A. pauciradiatus.

                Tack för all hjälp
                www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
                Mina Malar:
                L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

                Kommentar

                Arbetssätt...