catfish

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • psyko
    • April 2007
    • 49

    catfish

    hej!

    för ett tag sen köpte jag två st fiskar vid namn catfish dom är svarta ål liknande fiskar dom gillar att ligga i grottor men är ute och rör på seg hyfsat mycket, det jag undrar är om det finns nån som har koll på den här arten hittar inget om dom alls på nätet! nån som har några tips om vart man kan hitta information om den här arten? mvh psyko
  • jesper_b
    • June 2006
    • 1201

    #2
    Söker jag på google hittar jag det här:


    Men annars är ju catfish det engelska ordet för Mal.
    www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
    Mina Malar:
    L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

    Kommentar

    • Daniel Blom
      • June 2003
      • 1670

      #3
      Har du kollat igenom hela Cat-eLog på www.planetcatfish.com och artregistret här på Zoopet?
      Allra enklast är förstås om du kan posta en bild.
      Lycka till - och glöm inte att meddela vad det är du har!
      Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
      och framgången är given.
      Samuel Clemens
      Mina bilder

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Låter som nå´n Clarias.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • psyko
          • April 2007
          • 49

          #5
          catfish

          hej!

          det värkar som att det är nån form av clarias catfish, även om jag inte hittar nån exakt likadan så finns det stora likheter! funderar på att skaffa några fler det är riktigt roliga fiskar men dom visar ju ingen annan respekt, bara puttar bort alla andra när dom vill komma förbi full fart framåt bara!

          Kommentar

          • Guest

            #6
            kan det inte vara den giftiga malen som liknar clarias den skall ha en tagg på ryggen....hmm vad heter den på latin, vet att den i bland kallas för svart kattmal men det leder ju ingen vart hehe

            Kommentar

            • Daniel Blom
              • June 2003
              • 1670

              #7
              Ursprungligen postat av Lutt
              kan det inte vara den giftiga malen som liknar clarias den skall ha en tagg på ryggen....hmm vad heter den på latin, vet att den i bland kallas för svart kattmal men det leder ju ingen vart hehe
              Ja, det skulle kunna vara Heteropneustes fossilis. Finns även i Zoopets artregister, fast då krävs Goldmedlemskap för att titta.
              Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
              och framgången är given.
              Samuel Clemens
              Mina bilder

              Kommentar

              • Azur
                • March 2003
                • 12946

                #8
                Det är i stort sett omöjligt att arta den utan foto.

                Som det nu är, är det inte ens säkert det är en mal, skulle kunna vara t.ex. denna:
                Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                Kommentar

                • psyko
                  • April 2007
                  • 49

                  #9
                  heteropneustes fossilis är rätta svaret, tack!!! man vill ju ha koll på alla fiskarna man har i sitt akvarium! tack igen!

                  Kommentar

                  • Guest

                    #10
                    Ursprungligen postat av Daniel Blom
                    Ja, det skulle kunna vara Heteropneustes fossilis. Finns även i Zoopets artregister, fast då krävs Goldmedlemskap för att titta.
                    ja fossilis tack så heter den

                    Kommentar

                    Arbetssätt...