vad för fisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _christina
    • January 2007
    • 25

    vad för fisk?

    Idag var jag i zooaffären för att köpa en ny mal. Den gamla hade dött, värka som den ätigt ihjäl sig. Men iaf till saken. Dom har en superstor fisk avdelning och då måste man ju såklart kolla runt och i ett akvarium var där typ världens sötaste lilla fisk!
    Den namngavs som Dvärg Puffa/Puffra eller ngt sont. Den var runt 1.5-2cm stor, kanske lite större. Den var väldigt rund i formen och fisken såg avlång och run ut. Den var orange och svart.
    Han i zooaffären som är väldigt kunnig kände ej till denna fisk, det var ngn annan som beställt in den så han kunde inte säga ngt om hur den var. Men den hade tydligen vatt där i två veckor nu och max en eller två hade dött.

    Så ngn som vill ge sig på en gisning? kanske omöjligt, men gilla värkligen denna fisk men vill kunna ha den med dom jag har nu.
    // Christina
  • Stew
    • July 2004
    • 1736

    #2
    Är nära inpå övertygad om att det är en dvärgkulfisk...

    Kolla här:
    ZZTT38.CCM黑料不打烊官网,亚洲一区二区在线观看蜜桃,中文字幕视频二区人妻2020,无码秘 人妻一区二区三区,日韩精品日日噜噜无码视频,亚洲精品无码不卡在线观看屁,欧美日韩在线不卡视频,久久亚洲精品无码AⅤ网站


    mvh

    Stefan
    540l Malawi
    180l Växt / sällskapskar
    90l odlingskar
    50l odlingskar / karantänskar

    Kommentar

    • Emmma
      • January 2007
      • 340

      #3
      Kanske en Dvärg kulfisk/ Dwarf puffer?

      Här finns lite bilder http://www.dwarfpuffers.com/

      Om det är det så är de mycket trevliga (har tre) men inte alltid så trevliga mot andra fiskar, verkar som de fungerar med andra fiskar i ganska stora kar men mina var inte så trevliga mot andra fiskar så de får bo för sig själva med några otocinclus som de inte verkar bry sig om...

      Kommentar

      • _christina
        • January 2007
        • 25

        #4
        Tack så mkt för era svar! Det var en sånna dom hade där. Väldigt fin fisk.

        Men tyvärr värkar dom inte kunna bo med mina andra fiskar. Har 4 st stora segelfens molly och akvariumet är 63L. Men ska söka mer information om dom.

        tacktack

        Kommentar

        Arbetssätt...