Vilken Malawi???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidvännen
    • January 2006
    • 87

    Vilken Malawi???

    Hej
    Undrar om någon kan hjälpa mig med namn på en malawi som jag har hemma i karet. Jag har tyvärr ingen bild och jag har försökt hitta den i artbeskrivningarna men jag kan inte hitta den fast jag tror att jag sett den där. I alla fall är den inte så stor och kroppen blå med gula fenor och har mun som ej haj. Honorna är svagt orange och har lite svarta fläckar.....Någon som vet vad den heter????
    ciklidvännen
  • Guest

    #2
    sök på trewavasae eller fuelleborni om de ha en stor nos...honorna kan vara oranga med svarta fläckar och då kallas de för ob....annars får du återkomma

    Kommentar

    • ciklidvännen
      • January 2006
      • 87

      #3
      Ursprungligen postat av Lutt
      sök på trewavasae eller fuelleborni om de ha en stor nos...honorna kan vara oranga med svarta fläckar och då kallas de för ob....annars får du återkomma
      A det ser ut att kunna vara en Labeothropheus fulleborni, Chidunga (stor näbbciklid) fast jag trodde inte att den skulle kunna bli så stor som det står i beskrivningen men det är nog den. Ska sälja karet och vill därför veta vad den heter. Tack för hjälpen!!
      ciklidvännen

      Kommentar

      • Guest

        #4
        trewavasae är mer långsträckt än fuelleborni är en lite grövre fisk

        Kommentar

        • ciklidvännen
          • January 2006
          • 87

          #5
          A jag kanske ska fråga i butiken där jag köpt den för att vara säker Tack igen
          ciklidvännen

          Kommentar

          Arbetssätt...