Vem har kletat ägg på kanten?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • icejoy
    • August 2006
    • 593

    Vem har kletat ägg på kanten?

    Jag har grön neon tetra och rasbora maculata i mitt yngelkar, nu sitter det genomskinliga "ägg" på rutorna i hörnen. Vem har lagt dom där? Dom ska väl sitta på växterna? Det är hela strängar med "ägg" och i vart och ett "ägg" tittar två prickar som ögon ut. Jag har amanoräkor i karet med, men det kan väl inte vara deras rom? Rommen är ju grön. Fattar ingenting.
    Jag har ju klart snäckor med, sånna som följer med växterna. Skulle det kunna vara deras "ägg"?

    Hade varit väldigt tacksam för svar.
    ___________________________________________
    ___________________________________________
    Finns inga dumma frågor, bara dumma svar
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Det är snäck-rom.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • MaxRobban
      • August 2006
      • 1048

      #3
      Sitter det som i geléklumpar så är det sniglar. Då brukar man se ett antal prickar i varje klump .. men man hoppas ju att det är ngt annat.. , men bryr sig inte ngn fisk om att äta på äggen så är det troligen sniglarna.. för deras ägg lämnas ifred..

      Kommentar

      • icejoy
        • August 2006
        • 593

        #4
        Då ska jag genast ta bort dom! För fler sniglar vill jag inte ha, det räcker med dom jag har.
        ___________________________________________
        ___________________________________________
        Finns inga dumma frågor, bara dumma svar

        Kommentar

        • andreassofus
          • November 2005
          • 5643

          #5
          Ursprungligen postat av icejoy
          Då ska jag genast ta bort dom! För fler sniglar vill jag inte ha, det räcker med dom jag har.
          hehe lycka till det kommer att bli mer snäckor vare sig du vill eller inte. dom är hopplösa på att föröka sig tyvärr. en del går allt bra för dom håller rent och snyggt i karet, men det är inte roligt när dom tar över hela karet för en.
          Mvh Andreas
          min zoon
          msn adress

          Kommentar

          • icejoy
            • August 2006
            • 593

            #6
            Jag får väl ta och plocka en och en om dom kläcks och lägga dom i det stora karet. Där kommer dom inte bli långlivade Extra gott åt fiskarna.
            ___________________________________________
            ___________________________________________
            Finns inga dumma frågor, bara dumma svar

            Kommentar

            Arbetssätt...