C. Eremitus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Emotional
    • January 2004
    • 475

    C. Eremitus?

    Hej!
    Jag såg några bottenlevande fiskar i zoot tidigare idag. De hade namnet C. Eremitus, vilket jag aldrig hört talas om? Det är svårt att säga om det är en mal eller om det bara är en bottenlevande fisk, jag gissar dock på det sistnämnda då fisken liknar en goby en blanding av någonting. Har tyvärr ingen bild på fisken. Jag skulle mycket gärna vilja köpa dessa små krabater,men vill först veta vad det är så att jag kan ta hand om dem på bästa sätt. (Samt att fisken inte äter andra fiskar osv). Den var 5-6cm lång och var gråblek med svart på, tror jag. Såg ut som en goby fast ändå inte. Eller som en kinesisk algätare, fast ändå inte. *suckar*. Någon som har förslag på hur jag kan komma fram till vad det är?
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=139251
  • heimdall
    • February 2006
    • 83

    #2
    sökte på det ..de enda jag fick upp var Chlamydogobius eremitus...dock ingen bild och allt var på tyska vilket jag inte fattar nåt av.

    Desert goby > Wüstengrundel (Chlamydogobius eremitus)

    EDIT:
    (sorry sök på desert goby hittar du massa..
    Chlamydogobius eremius.)
    Senast redigerad av heimdall; 05 April 2006, 22:05.
    1125L påfåglar
    540L hajmal,praktbotia
    240L slöjstjärt, gurami, kardinal
    30L yngelakv.

    Kommentar

    • Daniel Blom
      • June 2003
      • 1670

      #3
      Ökengoby är en trevlig & snygg bottenlevande fisk. Har inte ätit upp mina Pseudomugil furcatus (men däremot rätt många ägg).
      Rekommenderas!
      Bifogade filer
      Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
      och framgången är given.
      Samuel Clemens
      Mina bilder

      Kommentar

      • Emotional
        • January 2004
        • 475

        #4
        Hej

        Hej!
        Tack för era svar!
        Finns det någon utförlig information om dessa små krabater? Tex: hur stora de blir, hur stor yta de behöver, temperatur, ph,.. osv? Om de är revirhävdande eller (relativt) fredliga?
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=139251

        Kommentar

        • heimdall
          • February 2006
          • 83

          #5
          The Desert goby is well adapted to the stresses of a harsh and unstable environment. It is tolerant to large and rapid fluctuations in water salinity and temperature. In fact the Desert Goby can withstand a temperature range of 5-41 deg C and salinity levels up to marine. It seeks refuge from lethally high temperature waters by moving to cooler vegetated shallows or settling beneath the surface of silt beds where temperatures may be as much as 10 deg C less than in open water. It also tolerates very low dissolved oxygen levels and if necessary can perform aerial respiration. They will often swim above algal beds in artesian springs, collecting oxygen given off by algae during photosynthesis. The body colour may alter to blend in with that of the particular stream bed, thus affording protective camouflage against predacious birds.

          blir runt 6> cm.

          kolla denna länken där står en massa fakta bla det jag kopierade.
          1125L påfåglar
          540L hajmal,praktbotia
          240L slöjstjärt, gurami, kardinal
          30L yngelakv.

          Kommentar

          Arbetssätt...