kalenderbild mars 2005

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • andreassofus
    • November 2005
    • 5643

    kalenderbild mars 2005

    satt o kolla på kalenderbilderna nyss, fick syn på en fin fisk som va mars 2005.. vad är de för fisk?? såg inte att de stod någonstans..
    Mvh Andreas
    min zoon
    msn adress
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • andreassofus
      • November 2005
      • 5643

      #3
      tack för den snabba hjälpen.. ruggit snygga va dom.. har dock aldrig sett några sånna i akvarieaffärerna häromkring tyvärr.
      Mvh Andreas
      min zoon
      msn adress

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av andreassofus
        tack för den snabba hjälpen.. ruggit snygga va dom.. har dock aldrig sett några sånna i akvarieaffärerna häromkring tyvärr.
        Dom dök upp första gången nere i Europa för lite drygt 2 år sen och i Sverige för lite drygt 1 år sen.
        Idag tror jag nog att de flesta grossiter har den i sina prislistor så alla affärer borde kunna ta in den. Den är dock ganska dyr och eftersom det är en stimfisk så lär det dröja innan den blir vanlig.
        Den finns t.ex. att se på akvarieutställningen i Götet just nu och du kan kolla in på några av mina foton därifrån i Zoopets stora fotoarkiv http://www.zoopet.com/bilder/showgallery.php?cat=635
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • andreassofus
          • November 2005
          • 5643

          #5
          tack för länken. får fråga min lokala handlare om han kan ta hem sånna kanske. du har inget ca pris som du kan ge mig så ja slipper få en hjärtattack när ja kommer dit?
          Mvh Andreas
          min zoon
          msn adress

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Ursprungligen postat av andreassofus
            tack för länken. får fråga min lokala handlare om han kan ta hem sånna kanske. du har inget ca pris som du kan ge mig så ja slipper få en hjärtattack när ja kommer dit?
            Vet tyvärr inte alls vad dom kostar - i början låg de dock på en bra bit över hundralappen stycket, men priset har nog gått ner nu.
            Har för mig (kan mycket väl minnas fel) att någon nämnde att han/hon köpt sådan för 60 spänn stycket
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • andreassofus
              • November 2005
              • 5643

              #7
              ja ok, de räcker allt ändå tycker ja eftersom de e en stimfisk. får se va dom har för pris här. får köpa lite i taget annars.
              Mvh Andreas
              min zoon
              msn adress

              Kommentar

              • Salladen
                • August 2005
                • 267

                #8
                Här i V-ås kostar dem 159 kr/st

                Kommentar

                • andreassofus
                  • November 2005
                  • 5643

                  #9
                  se där ja. blir nog inget stim för min del då
                  Mvh Andreas
                  min zoon
                  msn adress

                  Kommentar

                  Arbetssätt...