Hjälp!!!Vad kan det vara för fisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mylja
    • September 2005
    • 36

    Hjälp!!!Vad kan det vara för fisk?

    Hej,

    Köpte den här fisken på auktionen och namnet var Lilla Munruvare, det ända som jag kan hitta i arbetsbeskrivningar är Liten Egypetsk Munruvare, men det ser inte ut som min fisk. Vad kan det vara för nåt? Nu är det så att den har ruvat i 2 veckor och spottat ut idag sina yngeln, men sedan plockade den upp de igen_ och jag är lite oroligt om den kommer att släppa ut de eller? Bilderna är jättedåliga för att den gömmer sig:-), men hoppas att ni kan gissa fisken :-)
    Bifogade filer
    250 l
  • ray
    • January 2002
    • 954

    #2
    Liten egyptisk munruvare
    ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

    Kommentar

    • mylja
      • September 2005
      • 36

      #3
      Jag mistänkte det?

      Ursprungligen postat av ray
      Men som sagt så ser det inte ut som egyptisk munruvare. Den är ju nästan färglös.
      250 l

      Kommentar

      • Tastyfish
        • February 2005
        • 1761

        #4
        många ciklider färgar inte ut vid ung ålder. ja har nyss börjat skymta minna bolivianska fjärilscikliders färger.
        Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
        Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
        Måste skaffa mig fler djur!

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #5
          mylja: Har du tittat på Pseudocrenilabrus multicolor? Tex här http://www.hojleddet.dk/fisk/pseudoc...ulticolor.html

          Erik
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Ursprungligen postat av mylja

            Men som sagt så ser det inte ut som egyptisk munruvare. Den är ju nästan färglös.
            Honorna är i stort sett färglösa. Och hanarna kan skimra lite när ljuset faller på dem, om jag minns rätt.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • erikthur
              • March 2004
              • 9953

              #7
              Lägger min röst på egyptisk munruvare - hade dem ett tag på 1980-talet.
              Killies is a lifetime passion

              Kommentar

              • Azur
                • March 2003
                • 12946

                #8
                Förutom Pseudocrenilabrus philander (liten egyptisk munruvare) finns ju också Pseudocrenilabrus nicholsi (vet inte om den har nåt svenskt namn). P. nicholsi är färggrannare än P. philander; det finns gott om bilder på nätet att jämföra med.
                Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                Kommentar

                Arbetssätt...