Thai Red?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DmS
    • August 2005
    • 13

    Thai Red?

    Var på Bollmora akvarieauktion idag och kom hem med två ancistrus malar och 15 st som ser ut som små guppy med rödorange stjärt på det jag tror är honorna, mer orange över hela kroppen på dom förmodade hannarna.

    På burken stod det Thai Röd och vi har sökt hej vilt på nätet, det närmaste vi hittar är "Endler", är jag i närheten? Vi fick aldrig någon chans att prata med säljaren vid köpet, så vi tog dom lite på vinst och förlust

    Storleken nu är något mindre än neontetror, men det är ej vuxna fiskar, det är jag nästan helt säker på.
    Se här: http://www.dmsproject.com/aqua/thai_red_small.jpg

    Tackar för alla tips.
    /Danne
    ___________________________________
    [152 liter - 11 guppy, 10 neontetror, 5 platy, 4 metallpansarmalar, 2 ancistrus] + [54 liter - ca 30, guppy yngel + 4 platy yngel + 4 små ancistrus] + [67 liter 8 guppyhannar, 10 sorgmantel tetror] + [6 liter födkar] + [450L under renovering]
  • Hanna__
    • August 2005
    • 14

    #2
    ser ut osm helt vanliga guppy ??

    Kommentar

    • fredrikakesson
      • November 2003
      • 1363

      #3
      Hej

      Stog och tittade på den burken.Den var vid fasta bordet va??.Känner 2 av dom aktiva i föreningen och enl den ene så kommer dom från en fin stam.
      Fredrik

      Kommentar

      • Tastyfish
        • February 2005
        • 1761

        #4
        ser grymmt fina ut .
        Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
        Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
        Måste skaffa mig fler djur!

        Kommentar

        • DmS
          • August 2005
          • 13

          #5
          Guppy, ja, vi var väl ganska säkra på det tills vi såg "Thai Röd" på burken och när vi köpt dom gick någon förbi och sa "Åh, thai röd, dom där kostar 70 spänn styck i butikerna..." då började vi undra om det var något speciellt med dom, annat än att dom är fina och pigga som tusan

          Inte så lätt när man är ny

          Och japp det var vid fasta bordet, det fanns 2 burkar, en med lite färre och denna, det är en "Sven Rex" som står som säljare enligt etiketten. En hundring för 15 stycken (om vi räknat rätt) plus en 50-lapp för 2 ancistrus malar tycker jag var ett riktigt bra pris

          Fredrik, är du härifrån tyresö eller?

          /Danne
          ___________________________________
          [152 liter - 11 guppy, 10 neontetror, 5 platy, 4 metallpansarmalar, 2 ancistrus] + [54 liter - ca 30, guppy yngel + 4 platy yngel + 4 små ancistrus] + [67 liter 8 guppyhannar, 10 sorgmantel tetror] + [6 liter födkar] + [450L under renovering]

          Kommentar

          • fredrikakesson
            • November 2003
            • 1363

            #6
            Nix från Farsta.Inte så långt bort........
            Fredrik

            Kommentar

            • Sonja
              • October 2003
              • 7357

              #7
              Står det inget telefonnummer till säljaren på burken/påsen du fick dom i? Det brukar väl göra det på auktioner har jag för mig.
              Alltid nyfiken!
              Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

              Kommentar

              • drd
                • March 2004
                • 5586

                #8
                Hur går det för dina fina guppys nu då så här ett tag efter auktionen ????
                ________________________________________________

                Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                Kommentar

                Arbetssätt...