Tanganyikaål?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Torstensson
    • June 2002
    • 1964

    Tanganyikaål?

    Köpte en "Tanganyikaål" idag och affären hade inget specifikt Latinskt namn på den.. Kollade in Akvarietekninks hemsida och sökte på det butiken visste. Hittade då detta och sökte vidare på det via Google/Altavista och givetvis NOLL träffar...

    Sökte lite till på dom namnen som finns till ålen som Zoopet har i sitt register och kom bl.a till denna sidan. Fick då för mig att det kunde va en Caecomastacembelus albomaculatus jag har.

    Nu har jag försökt ta en bild på ålen och bättre än bilden som e bifogad lyckas jag inte med nu, inte med mina kunskaper iaf..

    Kan det va en Albomaculatus? Flera ideér??





    ålen
    Bifogade filer
  • Tastyfish
    • February 2005
    • 1761

    #2
    med den där bilden du har skulle jag gissa på Albomaculatus. tanganyiakaål har ju ett helt annat mönster .
    Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
    Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
    Måste skaffa mig fler djur!

    Kommentar

    • Torstensson
      • June 2002
      • 1964

      #3
      Fast en Albomaculatus är oxå en Tanganyika-ål, eller rättare sagt, en ål från Tanganyikasjön!
      Det finns ju ett par stycken och jag är inte helt säker på att det e en Albomaculatus heller. Hittade idag en sida till och där en bild på en Albomaculatus som va rätt lik. På samma sida hittade jag en bild på en Moorii och nu blev jag nästan mera villrådig..

      Kommentar

      Arbetssätt...