Vad är detta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Danne_K
    • February 2005
    • 1034

    Vad är detta?

    hur gör man för att lägga upp bilder här? måste man länka dom från ett annat ställe eller går dom att lägga upp direkt? har några ciklider ja skulle vilja ha identifierade den dominanta hanen skiftar färg väldigt fort ibland är den blank för att nästa sec var helsvart med röda fenor å där i mellan kan den vara lite röd brun på ryggen och det skimrar lite grönt på kroppen... jag måste även till lägga att dom inte är full vuxna ännu...honorna är blanka och dom övriga hanarna som är lite mindre är lite mönstrade men ganska blanka. en av dom har börjat få lite rött i fenkanterna... ja ska kanske till lägga att ja är 99% säker på att de är viktora ciklider dom såldes undernamnet red back scraper men tycker att dom liknar mer och mer Astatotilapia nubila... men ja är inte säker har aldrig haft dessa tidigare och vet inte hur dom ser ut innan dom är fullstora... jag hoppas någon kan hjälpa mig lite har jag fått fel ciklid?

    Snälla hjälp mig med detta /Daniel
  • Hasse H
    • August 2004
    • 2111

    #2
    Bara betalande Goldmedlemmar kan posta bilder i forumet eller lägga upp bilder i egna fotoalbum på Zoopet. Som ickebetalande Zoopetmedlem kan man bara länka till bilder som ligger på andra servrar.

    Identifieringen kan jag tyvärr inte hjälpa till med.
    mvh Hasse
    Det man inte vet, har man ingen aning om.

    Kommentar

    • Danne_K
      • February 2005
      • 1034

      #3
      okej ja tackar för det svaret... hmm de var ju lite synd då kan jag nog inte visa någon bild... hoppas någon har nån anning om vad ja har...

      Kommentar

      • Maria - Sjöjungfru

        • January 2004
        • 4236

        #4
        Du har inte hittat den här?

        Maria - Sjöjungfru

        Kommentar

        • elinor
          • February 2003
          • 1323

          #5
          Jag får nog säga att det första jag tänkte på var en Nubila-ciklid. just för den svarta teckningen med de röda fenorna. Ta en titt på länken du fick så kan du nog ganska snart se om någon liknar din fisk.
          Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

          Kommentar

          • Danne_K
            • February 2005
            • 1034

            #6
            jo den svarta är ju en Nubila-ciklid eller Astatotilapia nubila som ja skrev tidigare... som ja tycker att dom börjar likna mer och mer men särskilt den dominanta hananen skiftar som sagt väldigt mycke i färg och när den är som mörkast ser den ganska lik ut men ändå inte riktigt för på ryggen blir den inte riktigt lika svart det är kvar lite av de dära röd grå aktiga... men är lite fundersam för en redback scraper ska väll inte direkt vara svart men den kanske blir ljusar igen när den blir större å färgar ut... ja är lite förbrylad... vet inte riktigt va ja ska tro...

            Kommentar

            • Danne_K
              • February 2005
              • 1034

              #7
              de är nog ändå en red back scraper men e väldigt förvånad över hur den kan ändra färg på ca2 sec har den ändrat från att va i princip blank till nästan hel svart... å ja där imellan hinner den vara diverse mellan ting med lite skimrande grönt på kroppen och lite rött på ryggen blir roligt att se när hinner växa yterligare lite till... har aldrig haft så uppmärksamma fiskar på vad som händer runt om i rummet heller dom är verkligen me på allt som händer å grymt nyfikna...

              Kommentar

              • elinor
                • February 2003
                • 1323

                #8
                Ursprungligen postat av Danne_K
                jo den svarta är ju en Nubila-ciklid eller Astatotilapia nubila som ja skrev tidigare...
                Okej, jag måste missuppfattat det hela. jag trodde att du frågade vilken art du hade i karet. Jag såg inte att du redan visste detta
                Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

                Kommentar

                • Danne_K
                  • February 2005
                  • 1034

                  #9
                  Ursprungligen postat av elinor
                  Ursprungligen postat av Danne_K
                  jo den svarta är ju en Nubila-ciklid eller Astatotilapia nubila som ja skrev tidigare...
                  Okej, jag måste missuppfattat det hela. jag trodde att du frågade vilken art du hade i karet. Jag såg inte att du redan visste detta

                  Jodå de va så frågan löd men ja nämnde ju att ja tyckte att dom började likna mer och mer Nubila-ciklid eller som ja skrev Astatotilapia nubila men spelar roll tror ändå inte att de är den har funderat lite å de kan inte va dom men är inte helt säker på att de är redback scrapers men dom ändrar färg nå så enormt så ja vet inte hur de kommer å sluta

                  Kommentar

                  Arbetssätt...