Det mysiska ynglet som dök upp från intet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HåkanM
    • April 2005
    • 102

    Det mysiska ynglet som dök upp från intet

    Akvariehobbyn har under åren gett mig många olika upplevelser. Men aldrig tidigare ett sådant mysterium som nu. Bakgrunden till denna historia är ett helt nyuppsatt akvarium på 43 liter. I akvariet finns en rot och ett svampfilter. Båda dessa från en torr back där de legat i mer än en månad. I övrigt lite växter. akvariet var tänkt för 4 corydoras sterbai som lekakvarium. Visst när corydorasarna kom till akvariet har de lekt lite då och då men rommen har försvunnit. En dag så dök ett yngel upp, ingen corydoras. Men ingen annan fisk finns i akvariet och inget vatten eller annat kommer från något annat akvarium. Det finns bara två långsökta förklaringar. När corydorasarna håvades från ett annat akvarium så har ett romkorn följt med , isåfall är det ett praktbarbsyngel. En knippe Najas guppygräs är köpt via brev från en privatakvarist, dessa kom i en fuktad påse och har ju varit under transport några dagar. Med stor spänning följer jag nu ynglets uppväxt. vad kan det vara?
  • patdah
    • November 2007
    • 659

    #2
    Jag gissar att det är en fisk ;-)

    Låter onekligen spännande. Uppdatera när du vet.
    /Patrik

    I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

    Kommentar

    • HåkanM
      • April 2005
      • 102

      #3
      Nu är ynglet så stort att identifiering kan göras, det är en praktbarb, vid håvning av corydorasarna har ett romkorn helt enkelt följt med i håven och överlevt på något sätt

      Kommentar

      • admin
        Christian Alfredsson

        • November 2004
        • 11217

        #4
        Hur coolt som helst!
        Christian Alfredsson
        Tekniskt ansvarig Zoopet

        Kommentar

        • cambru

          • September 2008
          • 209

          #5
          Vad kul!

          Kommentar

          Arbetssätt...