okänd tetra? eller möjligen regnbågsfisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kristofer
    • January 2004
    • 5

    okänd tetra? eller möjligen regnbågsfisk?

    Hej,

    Dessa två fiskar såldes i ett nanoakvarium på ArkenZoo som glödbandstetra. Jag tror bestämt det är en annan fisk. Tetra? Regnbågsfisk? De är pigga och rör sig mest i nedre del av akvariet. Tyvärr fanns det bara två att köpa o vi hade gärna önskat ett större stim av dem. Ursäkta att vvi inte lyckats fånga dem på bättre bilder än:
    Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.

    Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.

    Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.


    stort tack för den som vill hjälpa till

    Kristofer
  • Marten64

    • July 2012
    • 1020

    #2
    Jag kan åtminstone hjälpa dig med att du kan utesluta regnbågsfisk i ditt letande.
    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

    Kommentar

    • Tyko
      • April 2015
      • 279

      #3
      Ser ut som en Danio eller någon släkting, jag skulle tippa på Celestichthys choprae "Glowlight Danio".

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        #4
        Här kommer ännu ett förslag.

        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Kristofer
          • January 2004
          • 5

          #5
          Stort tack Inger och Tyko. Ni har rätt. Det är en glödbandsdanio/Celestichthys choprae. Denna fisk är helt ny för mig som varit borta från denna värld i 10 år men verkar ju på så många sätt vara en fantastisk liten fisk.

          tack
          kristofer

          Kommentar

          Arbetssätt...