Vilken synodontis är detta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Näckros
    • February 2020
    • 19

    Vilken synodontis är detta?

    Hej,

    Jag har dessa två i mitt kar: https://www.dropbox.com/s/ioqacoapf0..._3060.jpg?dl=0 Vilka är de?
  • cambru

    • September 2008
    • 209

    #2
    Av de som finns på zoopets artbeskrivning tycker jag den här ser mest lik ut s.decora https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=360

    Kommentar

    • Näckros
      • February 2020
      • 19

      #3
      Ursprungligen postat av cambru
      Av de som finns på zoopets artbeskrivning tycker jag den här ser mest lik ut s.decora https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=360
      Hm, ja, håller med men den tidigare ägare sa att hon köpte dessa i en affär och där sa de att fiskarna inte blir så stora och passar bra in ett mindre akvarium. Så det passar inte ihop med att S.decorsa blir 30cm långa... Du som är guldmedlem och kan se alla arter här: Passar det mer med S. valentiana?

      Kommentar

      • stefant
        • January 2009
        • 783

        #4
        Av bilderna att döma är de mer lika S. sp. 'valentiana'

        Kommentar

        • Näckros
          • February 2020
          • 19

          #5
          Ursprungligen postat av stefant
          Av bilderna att döma är de mer lika S. sp. 'valentiana'
          Hm, misstänkte det med. Vad står det som hur stora de blir? Det är svårt att hitta info om just dessa...

          Kommentar

          • stefant
            • January 2009
            • 783

            #6
            De ska bli 15 cm långa

            Kommentar

            • pikachu

              • December 2007
              • 1189

              #7
              Vilket fortfarande är för stort för ditt akvarium.
              PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

              Kommentar

              • Näckros
                • February 2020
                • 19

                #8
                Tack alla! Nu vet jag iaf vilka de är antagligen och lite stats. Visst, pikachu, de är för stora men då har den ena vuxit klart iaf.
                Lite besviken på butikspersonal som verkar ge dålig rådgivning till folk som helt litar på dem...

                Kommentar

                • pikachu

                  • December 2007
                  • 1189

                  #9
                  Ursprungligen postat av Näckros
                  Tack alla! Nu vet jag iaf vilka de är antagligen och lite stats. Visst, pikachu, de är för stora men då har den ena vuxit klart iaf.
                  Lite besviken på butikspersonal som verkar ge dålig rådgivning till folk som helt litar på dem...
                  Ja, djuraffärer och sanning är dessvärre överlag en väldigt dålig kombination.
                  PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

                  Kommentar

                  Arbetssätt...