Vita bollar. Ägg eller snäckor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Deeola
    svarade
    Ägg från Zebror kan ju stämma. Har ju ett gäng sånna som glider runt. Okey. Det var ju synd att man inte kan få fler då.
    Tack för svar alla som tog sig tid.

    Lämna en kommentar:


  • stefant
    svarade
    Det ser ut som ägg från zebrasnäckor, förutsatt att de är ca 1 mm i diameter. De kläcks ju inte i sötvatten.

    Lämna en kommentar:


  • Yaz
    svarade
    Har likadana små vita partiklar på några ställen i mitt akvarium, där tre racersnäckor hör till invånarna. Har även nån liten snäcka som härstammar från en rackare som följde med en av växterna (har plockat bort rätt många såna småsnäckor).

    Lämna en kommentar:


  • cambru
    svarade
    Har inte en susning tyvärr, har aldrig sett något liknande. Tror mer på sniglar än fisk. Sitter de hårt, hur är :konsistensen"? Det ser nästan ut som komcentrerade bollar av det där luddet men ofta får på nya rötter

    Lämna en kommentar:


  • Deeola
    startade ett ämne Vita bollar. Ägg eller snäckor?

    Vita bollar. Ägg eller snäckor?

    Hej.
    Jag har haft problem med slemalger, den grönblåa cyanobakterien en tid. Har mörklagt karet i cirka 5 dygn. Nu när jag tände igen så upptäckte jag en massa vita bollar i skymslen på stenar och rötter. Vad kan detta vara? Ägg? Snäckor?

    Jag har haft karet i flera år och aldrig sett detta förut, men det är också första gången som jag mörklägger så länge också.

    Det som simmar i karet nu är rödmunstetror, gröna tigerbarber, siamesisk algätare, en svart mal med gula prickar, zebrasnäckor samt att jag har lagt i 1 Malaysiasnäcka för typ nått år sedan. Den har jag inte sett röken av men antar att den lever och frodas i sanden någonstans. Troligen har den förökat sig också men jag borde ha upptäckt fler tycker jag. Vet att de brukar vara med framme på nätterna (har fler i annat kar och där är de aktiva som tusan) och kanske har mörkläggningen gjort att de lagt ägg överallt? Några ser lite öppnade ut, då liknade de typ sjötulpaner.

    Det är inte vita sandkorn från sanden. Jag har inspekterat noga!

    Som sagt, någon som vet eller kan gissa vad det kan vara?

    Väntar med spänning.



    mvh Jimmy
    Senast redigerad av Deeola; 16 November 2019, 20:31.
Arbetssätt...