Vilka är det här? En zebraciklid och en ... ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sannive

    • June 2013
    • 56

    Vilka är det här? En zebraciklid och en ... ?

    Räddade två fiskar från ett tragiskt öde men vill nu gärna veta vad det är. Misstänker att den ena är en zebraciklid, hane, men den andra? De är ungefär 15 cm båda två.
    430 L Sydamerika
    54 liter Froglife
    30 liter Räkfrossa
    40 liter Mini-damm på balkongen utan invånare
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    #2
    Halloj Sannive!
    Det är, som du misstänker, en redigt präktig Zebraciklid-hane på bild ett, och som skymtar i bakgrunden på bild två. Den pojken skulle vara fint att få se "in action".
    Den andra fisken (ser nästan lite afrikansk ut...) går jag tyvärr bet på. Vi får hoppas att någon kan klippa den figuren så att du får ett svar.

    Kommentar

    • Sannive

      • June 2013
      • 56

      #3
      Ja han är väldigt tjusig, enligt källan vildfångad men jag är lite tveksam till informationen eftersom det var sagt att det är samma sort .. vilket jag ju genast förstod att det inte var då amerikanska ciklider har rätt stora skillnader i storlek vad det gäller könen Jag vore väldigt glad om någon kunde identifiera den andra, skall försöka ta fler bilder men den är väldigt blyg. Några afrikanska ciklider vill jag inte ha, så jag kommer troligtvis försöka hitta ett nytt hem till den så fort som möjligt.
      Vad det gäller hanen så får jag se om jag verkligen tänker behålla honom, det här var mest för att jag inte ville att den skulle avlida i en påse men han är så fin ..
      430 L Sydamerika
      54 liter Froglife
      30 liter Räkfrossa
      40 liter Mini-damm på balkongen utan invånare

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        #4
        Ursprungligen postat av Sannive
        Ja han är väldigt tjusig, enligt källan vildfångad men jag är lite tveksam till informationen eftersom det var sagt att det är samma sort .. vilket jag ju genast förstod att det inte var då amerikanska ciklider har rätt stora skillnader i storlek vad det gäller könen Jag vore väldigt glad om någon kunde identifiera den andra, skall försöka ta fler bilder men den är väldigt blyg. Några afrikanska ciklider vill jag inte ha, så jag kommer troligtvis försöka hitta ett nytt hem till den så fort som möjligt.
        Vad det gäller hanen så får jag se om jag verkligen tänker behålla honom, det här var mest för att jag inte ville att den skulle avlida i en påse men han är så fin ..
        Som sagt, hoppas du kan få svar på vad den andra är för ciklid.
        Zebraciklid-hanen är ju verkligen tjusig och flott på alla sätt.
        Ett kar med inredning bestående av en mängd rötter och stenar, och så en stöddig tös till grabben... Ja, då är det garanterat ciklidmys i baljan!

        Kommentar

        • Sannive

          • June 2013
          • 56

          #5
          Här står den okända och surar .. i hörnet .. bakom en sten. Vägrar komma ut och är nu döpt till Surmupp. As-svårt att få en bild på den ..
          Senast redigerad av Sannive; 13 April 2019, 18:14.
          430 L Sydamerika
          54 liter Froglife
          30 liter Räkfrossa
          40 liter Mini-damm på balkongen utan invånare

          Kommentar

          • Sannive

            • June 2013
            • 56

            #6
            Lockade med lite mat så nu blev det lite bättre kort. En bastant rackare, minst 15 cm.
            430 L Sydamerika
            54 liter Froglife
            30 liter Räkfrossa
            40 liter Mini-damm på balkongen utan invånare

            Kommentar

            Arbetssätt...