Hjälp jag tror att jag är med rom.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anne69
    • January 2018
    • 3

    Hjälp jag tror att jag är med rom.

    Han fann gula romkorn. Ganska stora3 mm. Har neontetra tigerbarb och två malar. Kan det vara malarna som parat sig? En mal hade jag sen tidigare men köpte akvarium av pizza gubben och fick med en mal . Bifogar bild på romen och malarna . Vad gör jag nu med romen? Får bara inte in bilderna men hoppas att någon kan hjälpa mig.
  • stefant
    • January 2009
    • 783

    #2
    Hej, man kan inte lägga in bilder om man inte blir betalande medlem (goldmedlem). Men man kan länka till en bild någon annanstans.

    Jag skulle tro att det är malarnas rom. Kul att du köpte akvarium av pizzagubben :-)

    Kommentar

    • Anne69
      • January 2018
      • 3

      #3
      Aha då fattar jag . Ja det såg bedrövligt ut så jag lade ett bud då måtten är lite annorlunda 150x30x70. Och de ville bli av med det.
      Ja nu är det väl bara att vänta och se om de andra äter upp rommen eller om det blir några yngel.

      Kommentar

      • Björn J.
        • November 2017
        • 1049

        #4
        Tetror och barber har betydligt mindre romkorn än Ø3mm så som du redan tror, är det malarna som lagt rom.
        Ta reda på vad det är för malar och läs på hur man bäst tar hand om rommen.

        Du kan lägga in din/dina bild/bilder på exempelvis forumbilder.se och sedan länka in dem här.

        Kommentar

        Arbetssätt...