Apistogramma?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #31
    [QUOTE=Mats Bryzell;n2371291]
    Ursprungligen postat av Shepard

    Bara att vänta in dom. Om förutsättningarna är de rätta (vilket jag är säker på att de är) så kommer dom igång så småningom.
    Vill inte att de väntar för länge bara, cacatuoides är väl inte särskilt långlivade, vad jag förstår. Fjärilarna, som går i samma kar, har däremot lekt en gång, och är på gång igen, tror jag. Vattnet verkar bra, pandorna far omkring, stimmet med Hyphessobrycon alechys är piggt, och t.o.m ottosarna verkar må bra.

    Funderar på att ta några nya bilder på kakaduahanen, han är så snygg, om jag får säga det själv
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      #32


      Upp med bilder bara!
      Nu blev det ju lite scalaregodis som distraherade ordningen i tråden - men kör på med bilder på dina apor!

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #33
        Ursprungligen postat av Mats Bryzell

        Upp med bilder bara!
        Nu blev det ju lite scalaregodis som distraherade ordningen i tråden - men kör på med bilder på dina apor!
        Hehe, jag har ju kontaminerat din tråd med en massa irrelevanta saker
        Just nu kan jag nog inte ta några fler bilder på "enigmorna" som skulle tillföra nå't i frågan. De ser ju rätt likadana ut hela tiden, förutom mönstret, som växlar mellan fläckigt, och ett svart längsgående band.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #34
          Så här ser cacatuoideshanen ut nu, inte lika suddig i verkligheten dock...
          Bifogade filer
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            #35
            Att identifiera Ap i stressfärg är svårt, men här kommer två länkar med samma fiskar i stressfärg och sedan när de färgat ut.






            Kan inte säga art på dessa, men jag tror att vi har "familjen", se denna länk


            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #36
              Särskilt stressade verkar de inte vara, de simmar runt en del, och de verkar som sagt byta teckning snabbt. Det största problemet med identifieringen är väl att de inte har utvecklat fenorna än. Kan ju vara den (Schwarzkinn), en cacatuoidesliknande sak i så fall. Men det är ändå nå't som inte stämmer känns det som.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #37
                Har lagt märke till att åtminstone en av dem har mörkt rödaktiga fenor. Är vi helt 100 på att det är Apistogramma?
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #38
                  Vad jag kan se har alla 6 blå strimmor under ögonen. Alltså har jag fått tag på bara hanar, eller så är det ingen Apistogramma?
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #39
                    Hmm... Apistogramma elizabethae? Där verkar även honorna ha blått "glitter" på huvudet, och de verkar växla mellan fläckar, och längsband. Och den verkar även ha den rödaktiga tonen i fenorna, som mina har.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #40
                      Nya bilder...
                      Bifogade filer
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        #41
                        Hur som helst så verkar i alla fall två av dem vara i lektagen. En hane och en hona simmar in och ut ur ett kokosnötsskal med jämna mellanrum, och såg förut hur honan stod utanför öppningen och böjde på kroppen, och vibrerade framför hanen.

                        En annan likhet jag ser med A. elizabethae, är att särskilt honans lekfärg innefattar två stora mörka fläckar på sidan, en på mitten, och en precis bakom gällocket, och det kan jag ana på mina ibland.
                        Senast redigerad av Shepard; 11 July 2017, 22:11.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          #42
                          Nu verkar i alla fall en hona ha lekt, hon har mer eller mindre murat igen öppningen till ett kokosnötsskal, och befinner sig mestadels där inne. Rätt som det är kan man se henne sticka ut nosen, och ibland simmar hon ut, och då kan man se att hon är starkare färgad än de andra, med mer rödbrunt och en guld/bronsaktig ton, och man kan även ana ett litet äggläggningsrör.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Marten64

                            • July 2012
                            • 1020

                            #43
                            Spännande! Hur och med vad har hon murat igen kokosskalet? Lite sugen på bild?
                            / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              #44
                              Ursprungligen postat av Marten64
                              Spännande! Hur och med vad har hon murat igen kokosskalet? Lite sugen på bild?
                              Hehe, tja, inte med tegelsten och murbruk i alla fall Inget märkvärdigt, hon har bara skyfflat en massa sand framför öppningen, och lämnat en liten öppning så att hon kan ta sig in och ut. Såg nu när jag skulle ta några bilder att öppningen inte såg lika igenmurad ut längre, kanske nå'n pansarmal som varit där och nosat, såg tidigare idag hur en stack in nosen i öppningen, och blev bortkörd av honan.
                              Bifogade filer
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Marten64

                                • July 2012
                                • 1020

                                #45
                                Fint, tack för bilderna! Tuff tjej.
                                / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...