Vilken fisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ettfettbranamn
    svarade
    De finns packade som strömming på vissa asiatiska affärer så jag antar att de är goda..

    Lämna en kommentar:


  • Mick13
    svarade
    Max 35cm låter som att det är potentiella akvarie fiskar o det är inte fel om de smakar gott med. För de ser bra ut.

    Lämna en kommentar:


  • Hupacikliden
    svarade
    Heh, tack
    Fixat nu

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    denna sida anmäler du dig om du vill ha en faktura

    Lämna en kommentar:


  • Hupacikliden
    svarade
    Ahh, bra med mail, så slipper du porto och brevpapper. Fixar nu, tack

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Hupacikliden
    @Kjell. Jag kan inte koppla ett nytt kort på Paypal här (mitt gamla har gått ut), så jag får uppdatera min adress så du kan skicka en faktura, men billigast och smidigast för oss båda blir väl om jag gör en vanlig banköverföring? För att förnya mitt guldmedlemskap ska jag kanske förtydliga hehe
    Gör en vanlig goldanmälan så mailas det automatiskt ut en faktura med ett bankgironummer angivet

    Lämna en kommentar:


  • Hupacikliden
    svarade
    Underbart! Tack för snabba svar.
    Synd att bara att denna ål blir bara max 35cm. Hade hoppats på att hittat ngt som jag kunde odla till större format o sen lägga i röken, typ en värdig ersättare till vår "rögade eål" (jag är skåning).

    Blir det mat så kan jag posta bilden här om ni vill

    @Kjell. Jag kan inte koppla ett nytt kort på Paypal här (mitt gamla har gått ut), så jag får uppdatera min adress så du kan skicka en faktura, men billigast och smidigast för oss båda blir väl om jag gör en vanlig banköverföring? För att förnya mitt guldmedlemskap ska jag kanske förtydliga hehe

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Macrognathus aculeatus sätter jag en spänn på.
    Det har du säkert rätt i - tyckte inte att huvudet såg ut som på en Chitala utan mer om det på en Mastacembelus och Macrognathus har ju samma typ av huvud.

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Macrognathus aculeatus sätter jag en spänn på.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Skulle tippa på Chitala ornata.

    Smaklig måltid och välkommen tillbaka

    Lämna en kommentar:


  • Hupacikliden
    startade ett ämne Vilken fisk?

    Vilken fisk?

    Detta blir kanske en utmaning
    Bilden är tagen uppifrån ner i en spann, men tycker att "svansen" borde avslöja (för den som vet) vilken fisk det rör sig om.
    Länk till bilden http://www.ladda-upp.se/bilder/wstbxamuoirgsr/

    Får jag bara reda på namnet så kan jag sedan själv ta reda på infon jag behöver.
    Det jag vet om fisken är att den äter musslor och är fångad i en långsamtrinnande flod i Thailand. Tror att det hamnar på menyn idag hehe.

    Och för er som kommer ihåg mig för 1-2 år sedan så vill jag säga att det blev inget akvarieprojekt för min del, det blev annat på gång (emigrerat) men förmodligen med största sannolikhet så blir det ett akvareieprojekt här, men det tar jag i en annan tråd.

    Kul att komma tbx
Arbetssätt...