Vilken mal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • charlie69
    • January 2015
    • 3

    Vilken mal?

    Köpte den här sötnosen idag, i en liten affär. Den är ca fyra centimeter och prislappen sa 350kr. Men ägaren var inte där och damen visste inte vad det var. Har googlat och varit inne på zoopet, men känner mig osäker. Alla bilder är på vuxna djur, svårt att veta hur den blir som vuxen
    Bifogade filer
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Det ser ut som en gibbiceps https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=318&SOK=1

    Fast med det priset så borde det inte vara en gibbiceps (dom är normalt betydligt billigare)
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • charlie69
      • January 2015
      • 3

      #3
      Tack för hjälpen. Har också funderat på den, men de flesta bilder var så gråa och bleka jämfört med min. Kommer den att ändra färg när den växer? Hoppas inte.. Köpte också en vacker slöjstjärt ancistrus och vad jag är ganska säker på är en Chaetostoma milesi. Betalade trehundra för allt.��

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Ok - då var ju priset mer OK.
        Dom behåller sin färg
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...