Vad tror ni om denna?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rebah
    • January 2012
    • 410

    Vad tror ni om denna?

    Fick ta över en brokig skara fiskar för ett tag sen, bla ett litet gäng levandefödare som hade köpts som "gröna svärdbärare", men jag tvivlar lite. Kan det vara "naturform" av Poecilia sphenops? Ursäkta småkassa bilden, kan ta fler imorgon om det behövs

    Klicka på bilden för större version

Namn: p.sphenopskanske.jpg
Visningar: 1
Storlek: 86,0 KB
ID: 2185452
    "The trees move... do you not see it?"
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    En molly är det helt klart.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Rebah
      • January 2012
      • 410

      #3
      Tänkte la det, tack för svar Börjar bli en del yngel så underlättar ju lite med ett hyfsat korrekt namn om de behöver säljas. Borde ju kunna utesluta velifera och latipinna iaf, varken storlek eller fen/kroppsform känns lika där. Fast tycker dom är riktigt fina så kanske behåller allihop till slut ändå
      "The trees move... do you not see it?"

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Skulle ju vara kul att veta hur de kunde säljas som gröna svärdbärare. Att butiker säljer fiskar under fel namn ibland hör man ju talas om, men att en butik kan missta molly och gröna svärdbärare känns rätt "lustigt" Molly som sagt, men vilken är jag osäker på, tänkte Libertymolly först, men färgerna i fenorna stämmer inte. Kanske som du säger en vildform av Black Molly, men då borde väl butiken haft lite större koll på vad de fått in, tycker man. Kan ju vara en korsning också. Har för mig att jag sett nå't filmklipp på korsningar mellan guppy och Molly, men det troligaste är väl att det är en korsning mellan två Mollyarter, i så fall.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Rebah
          • January 2012
          • 410

          #5
          Som jag förstod det så hade butiken beställt gröna svärdbärare av en ny leverantör, och dessa var de som kom, så butiken verkade vara lite tveksamma de med Min far som köpte dem, var små och bleka typer, och bara en av hanarna som färgat ut än så länge. Men ja det finns ju en massa avelsformer av molly, så kanske mer troligt än naturformen. Har nog aldrig sett den i butik hittills.
          "The trees move... do you not see it?"

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Den "grå och trista" färgen skulle kunna tyda på att det är en vildform av nå'n sort.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            Arbetssätt...